Gå til innhold

1990 MB 230E, problem med å starte

Prole

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er , jeg lot bilen min stå på jobben ett par dager mens jeg var og jobba og når jeg kom tilbake starta det med at batteriet var tomt for strøm, fant noen startkabler og prøvde og starte den, tok evigheter før den fyrte opp.

Når jeg fikk start på den og kjørte den hjem sto den på lading 24t, så skulle jeg starte den tok evigheter igjen og nå la jeg også merke til at abs lampa lyste... tok den på en lang kjøretur ingenting som virker feil.. godt drag fusker ikke går fint på tomgang når den er varm.

så det problemet jeg sitter igjen med nå er at den sliter med og starte men når jeg først får start på den går den fint og abs som ikke funker.

en ting til , når jeg prøver og starte den og den begynner og humre igang og jeg gir litt gass kveler den seg med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS'en kan du lese ut feilkoder på ganske enkelt: http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/273905-w124-asd-feil.html

Dårlige børster i dynamo gir dårlig lading, og kan gi "ulogiske" varsellamper. Motorproblemene kan være alt mulig rart, vanskelig å si. Har bilen blitt fulgt opp med servicer og slikt? Ville gått over tenningsdeler og slanger til å begynne med.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merket at den blir spesiellt umulig å få start på hvis tempnåla har krøpet litt opp? (40-80grader)

Jeg tenker på en slange som sitter ca midt under gasspjeldet på disse bilene, den har ofte en lei tendens til å ramle av. Og da blir bilen vrang å få start på, får ruskete gange når den først starter, og vil ikke oppføre seg helt før den begynner å få god temperatur. Og er man så uheldig å stoppe motoren etter en kort kjøretur der tempen ikke har rukket å komme opp i normalen så nytter det ikke å få liv i den igjen før motoren har blitt helt kald!

Behøver ikke å være det samme hos deg, men ta uansett å sjekk denne fingertykke slangen på undersiden av gasspjeldet/bensinfordeleren, om den sitter som den skal og om den er hel og uten sprekker. Må vel av med luftfilterboksen for å kunne komme skikkelig til under der, er litt trangt å få hånda opp til den slangen. Den går rett ned og svinger bak motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider