Gå til innhold

Varsel for lavt olje- og kjølevæskenivå

Ranger emnet

JimCKF

Anbefalte innlegg

Ja, denne bilen trenger åpenbart mer tilsyn enn jeg er vant til. Må ta selvkritikk her =(

Å skifte ventiltettninger er vel en jobb som krever at toppen plukkes av?

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, toppen må ikke av for å skifte disse, men er litt arbeid å bytte da kam, løftere, retainere og ventilfjærer må ut, og å ta ut / montere inn ventilfjærene er pirkearbeid. Jeg ha pleid å ta 2k for en slik jobb, å skifte alle ventiltetningene på en R4 - med deler.

Bilder her: http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/jetta/297863-wv-jetta-1-8gl-1991-bremser.html#post2935532

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialverktøy har jeg, er hjemmelagd :) Synes heller ikke det er dyrt da nye tetninger og ny toppdekselpakning er med i prisen, får og ingen kvittering fra meg da ;) Er pirkearbeid så noe tid medgår, da spesielt til å montere ventillåsene - og så er det jo så god plass ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Kjølevannet kommer ut i toppen på passasjersiden av radiatoren. Det er alltid fuktig nedover der, og det damper litt når bilen er varm. Kan jeg gjøre noe med det, eller er det best å bytte den først som sist?

EDIT: Dette oppsto vel i vinter, når jeg byttet termostat. Hadde eddik i vannet et par dager før, og det kom godt med grums ut. Vil tro jeg da vasket vekk møkk som holdt det tett.

Endret av JimCKF

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hm. Hviningen/plystringen fra motor rett etter oppstart skjer fremdeles innomellom, selv om det er godt med olje på peilepinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider