neu242 Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Heisann! Motorlampa på min 2006 Suzuki SX-4 1.9 DDiS GLX lyser. Jeg leser av OBD-II med Torque, og den sier: P2084 - Powertrain Exhaust Gas Temperatur Sensor Circuit Range/Performance bank1 Sensor 2 Bil er ikke min sterke side. Er dette en alvorlig advarsel? Er det noe jeg kan fikse selv, eller må jeg til verksted? Bilen har gått litt over 87000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Mars 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2013 (endret) Hei. Den feilkoden sier er at det er noe galt med eksos tempratursensor nummer 2 fra topp. iforbindelse med partikkelfiltret. Du kan enkelt måle den (ohme). Det er kun 2 pinner på stikk kontakta., du ohmer mellom de 2 og da skal du få 200 – 600 Ω ved 20 °C. Men om du måler dette, så kan fortsatt sensoren være defekt. Kan hende at ved en spesiell temperatur gir den feil. Har du sletta feilkoden, og har den kommet igjen? Hadde uansett prøvd å sletta feilkoden først, hvis den kommer tilbake så bør du nok bytte sensor.. Men du må jo selvfølgelig vite at ledningene er hele. De kan også lett ohmes. Kan godt skaffe koblingsskjema hvis det trengs. Her har du bilde av hvor sensorn er: [ATTACH]37351[/ATTACH] Endret Mars 25, 2013 av nightking neu242 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neu242 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2013 Hei, tusen takk for godt svar! Det ser ut til at jeg får sjekka/bytta sensoren på garanti (kjøpte bilen for under to måneder siden), så jeg tar det med verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg