Gå til innhold

Senkesett og drivknuter?

Ranger emnet

Audi-Dilla

Anbefalte innlegg

Hei har en audi a4 b5 1.6 ikke quattro. 1995 mod som jeg har satt på coilovers på.

Så lurte jeg på en ting om det sliter ekstra på drivknutene når bilen er senka, om man trenger forsterka drivknuter?

jeg har byttet en gang for maks 1 mnd siden begge sider forran. og nå er dem faen meg gåene igjen samme knekke lyden som før jeg byttet dem. Og bilen er ikke blod senka men litt er den sluppet ned :)

Har noen av dere opplevd dem samme?

På forrhånd takk for alle svar.

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det sliter mer på drivknutene når bilen er senket, grunnen er at kulene i knuten kan bli stående stille i stedet for å bevege seg som var tanken. Dette gjelder først og fremst de indre knutene, de ytre slites ikke noe særlig mer om bilen er senket.

Når bilen står på hjulene, sjekk om du har aksialt frispill på drivakslene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

dette er en side jeg fant i går, jeg har kun kjøpt orginale knuter hos møller.... men nå kjører jeg 4x4 og liker leke meg litt så er grunner for at jeg bruker opp ting:-p

Golf 2 1,6l 88 mod - solgt!

Audi A4 B5 1,8T quattro 98 mod - bane/showbil 260hk

Golf 3 Gti 2l 16V - konebil, prosjekt under bygging

Audi A4 B7 - nye familiebilen, ride low and slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah, skjønner :) Litt bestemor på veien jeg, derfor mine holder lengre :)

hehe sånn det er det:-p men har hørt rykter om forsterka knuter noen som vet noe om det?

Golf 2 1,6l 88 mod - solgt!

Audi A4 B5 1,8T quattro 98 mod - bane/showbil 260hk

Golf 3 Gti 2l 16V - konebil, prosjekt under bygging

Audi A4 B7 - nye familiebilen, ride low and slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider