Audi-Dilla Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Hei har en audi a4 b5 1.6 ikke quattro. 1995 mod som jeg har satt på coilovers på. Så lurte jeg på en ting om det sliter ekstra på drivknutene når bilen er senka, om man trenger forsterka drivknuter? jeg har byttet en gang for maks 1 mnd siden begge sider forran. og nå er dem faen meg gåene igjen samme knekke lyden som før jeg byttet dem. Og bilen er ikke blod senka men litt er den sluppet ned :) Har noen av dere opplevd dem samme? På forrhånd takk for alle svar. Mvh Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Hvor kjøpte du de drivknutene? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Var de skikkelig smurt opp og mansjetten hel? Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Dilla Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 TKarlsen: Jeg kjøpte de på biltema :S Slippern: Ja mansjetten er hel og skikkelig smurt opp brukte allt fettet som følgte med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2013 Ja, det sliter mer på drivknutene når bilen er senket, grunnen er at kulene i knuten kan bli stående stille i stedet for å bevege seg som var tanken. Dette gjelder først og fremst de indre knutene, de ytre slites ikke noe særlig mer om bilen er senket. Når bilen står på hjulene, sjekk om du har aksialt frispill på drivakslene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2013 Min B5 har blitt kjørt minst 110k km senket, og har enda ikke byttet de indre knutene, kun mansjetten. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Dilla Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2013 Hmm rart da. da blir det 3 gangen jeg bytter da? hvor kjøpte du dine drivknuter da? Er dem virkelig så dårlige på biltema. :S Brodern kjøpte sin der men han sin er ikke senka da og han har kjørt veldig langt nå uten en lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gekk0 Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 3Skruer disse har mye billig til vag. kanskje du får noe litt bedre, jeg bytter knuter hvert 2 år.... Siter Golf 2 1,6l 88 mod - solgt! Audi A4 B5 1,8T quattro 98 mod - bane/showbil 260hk Golf 3 Gti 2l 16V - konebil, prosjekt under bygging Audi A4 B7 - nye familiebilen, ride low and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 3Skruer disse har mye billig til vag. kanskje du får noe litt bedre, jeg bytter knuter hvert 2 år.... Hvordan er kvaliteten da? med tanke på at du bytter så ofte Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gekk0 Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 dette er en side jeg fant i går, jeg har kun kjøpt orginale knuter hos møller.... men nå kjører jeg 4x4 og liker leke meg litt så er grunner for at jeg bruker opp ting:-p Siter Golf 2 1,6l 88 mod - solgt! Audi A4 B5 1,8T quattro 98 mod - bane/showbil 260hk Golf 3 Gti 2l 16V - konebil, prosjekt under bygging Audi A4 B7 - nye familiebilen, ride low and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 aaah, skjønner :) Litt bestemor på veien jeg, derfor mine holder lengre :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gekk0 Skrevet April 10, 2013 Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 aaah, skjønner :) Litt bestemor på veien jeg, derfor mine holder lengre :) hehe sånn det er det:-p men har hørt rykter om forsterka knuter noen som vet noe om det? Siter Golf 2 1,6l 88 mod - solgt! Audi A4 B5 1,8T quattro 98 mod - bane/showbil 260hk Golf 3 Gti 2l 16V - konebil, prosjekt under bygging Audi A4 B7 - nye familiebilen, ride low and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg