Gå til innhold

Cadillac og driftssikkerhet

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg fortsetter min jakt på bil (i påvente av penger), og har nå snublet over Cadillac. På carsurvey.org kan man skrible ned sine erfaringer med diverse biler, og det ser ut til at gamle Cadillacs er spesielt driftssikre. Mange har bare skiftet slitedeler og olje på bilene, andre har hatt minimale verkstedutgifter. Noen som har erfaring med 69-75 Cadillacs, spesielt de Villes? Eneste ulempen er åpenbart bensinforbruket?

Mvh

Cohiba

1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87)

1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at motoren er bra, en del problemer på gammle fullsize biler. Er i allefall det jeg har sett, fin i lakken og innteriør, men lurer noen ganger på om eieren virkelig ikke hører at bilen kun går på seks av åtte sylindre. Eller om han ikke ser at den bader i olje. Er dyrt å overhale cadillac motorer. Har en kammerat som kjøpte seg en 67 Cadillac Eldorado. Ga 100k for den virker som en veldig bra bil, dårlig lakk, men kun gått 90 000miles

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen annen motorprodusent i verden har hatt nulltoleranse på alle delene i motoren. Dette gjør disse nærmest uslitelige hvis de blir stelt med. Det faktum at 90% av alle Caddys er gubbekjørt gjør heller ingenting.

Men det er selvsagt mye mygel der ute, så pass på hva man kjøper når det gjelder disse bilene, selv enkle detaljer kan være svindyre og nærmest umulig å få tak i.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde en 56 caddy før (GREIT, jeg var 3 år og husker ikke en dritt av det!) men uansett: jeg vurderte lenge om jeg skulle gå på en 50taller caddy eller trans amen (som det endte med). men jeg fikk vite av fattern at det var MØØØE å skru på!

men jeg vet ikke så mye om 60-70tallere...

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider