Cohiba Skrevet April 3, 2004 Rapporter Share Skrevet April 3, 2004 Jeg fortsetter min jakt på bil (i påvente av penger), og har nå snublet over Cadillac. På carsurvey.org kan man skrible ned sine erfaringer med diverse biler, og det ser ut til at gamle Cadillacs er spesielt driftssikre. Mange har bare skiftet slitedeler og olje på bilene, andre har hatt minimale verkstedutgifter. Noen som har erfaring med 69-75 Cadillacs, spesielt de Villes? Eneste ulempen er åpenbart bensinforbruket? Mvh Cohiba Siter 1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87) 1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 3, 2004 Rapporter Share Skrevet April 3, 2004 Har vært borti 74 sedan de ville og det mest åpenbare var plastikken mellom støtfanger og karosseri som lakken sprakk på.Ellers gikk den fint tvers over USA i 1984 :-) Skal se om jeg husker noe mer fra den turen mht bilen..... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 3, 2004 Rapporter Share Skrevet April 3, 2004 Pass på at motoren er bra, en del problemer på gammle fullsize biler. Er i allefall det jeg har sett, fin i lakken og innteriør, men lurer noen ganger på om eieren virkelig ikke hører at bilen kun går på seks av åtte sylindre. Eller om han ikke ser at den bader i olje. Er dyrt å overhale cadillac motorer. Har en kammerat som kjøpte seg en 67 Cadillac Eldorado. Ga 100k for den virker som en veldig bra bil, dårlig lakk, men kun gått 90 000miles Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Ingen annen motorprodusent i verden har hatt nulltoleranse på alle delene i motoren. Dette gjør disse nærmest uslitelige hvis de blir stelt med. Det faktum at 90% av alle Caddys er gubbekjørt gjør heller ingenting. Men det er selvsagt mye mygel der ute, så pass på hva man kjøper når det gjelder disse bilene, selv enkle detaljer kan være svindyre og nærmest umulig å få tak i. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by Kane Ingen annen motorprodusent i verden har hatt nulltoleranse på alle delene i motoren. Hmm...interessant. Fortell litt mer om dette. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 vi hadde en 56 caddy før (GREIT, jeg var 3 år og husker ikke en dritt av det!) men uansett: jeg vurderte lenge om jeg skulle gå på en 50taller caddy eller trans amen (som det endte med). men jeg fikk vite av fattern at det var MØØØE å skru på! men jeg vet ikke så mye om 60-70tallere... Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg