Gå til innhold

Opel motor 1.4L renovering av oljepumpe

Ranger emnet


Bojepu12

Anbefalte innlegg

Har plukket i biter en 1.4L Opel Atra motor for full renovering.

Her sitter oljepumpa direkte på veivakselen med 2 tannhjul i et kammer som driver oljen ut i systemet.

jeg tok å skrudde av oljepumpa fra veivakselen siden jeg syns veiva gikk så veldig tungt rundt. Det viste seg å være oljepumpa som "holdt igjen". Jeg tok å demonterte pumpa, avgradet riper og sjekket at det ikke var noe "grader" rundt om. Så tok jeg å smørte det i motorolje og monterte det sammen. Tannhjulene gikk rundt i kammeret sitt uten problemer. Men med en gang jeg setter på bakdekselet på kammeret og strammer skruene litt. så går ikke tannhjulene rundt, dem sitter dønn fast. har sjekket med et opel-verksted, og fått tegninger på enhenten, men den viser ingen form for pakning som eventuelt kunne vært der heller.

Spørsmålet er om det eventuelt vil bli såpass trykk i pumpa når motoren starter at kammeret "ekspanderer" eller lignende?

Jeg irriterer meg grønn over dette og setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår