Gå til innhold

Turbo i Golf 1.8GL 94mod

Ranger emnet


prosessoren

Anbefalte innlegg

Har planer om å sette i en turbo i min golf 1.8GL 94mod, og eventult en intercooler litt senere.

Men lurte på om det var noen her som har erfaring med å installere Turbo i en vw 1.8 motor 12v ?? (org 90hk)

Og om de har målt KW etter montering ??

 

regner no med, alt etter hvilken Turbo jeg velger, at jeg får ca 150hk, med sportfilter, komplett effektanlegg, og enda litt til med intercooler, men der er det ikke like mye å hente som med turbo, så avventer det litt forløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prosessoren

Har planer om å sette i en turbo i min golf 1.8GL 94mod, og eventult en intercooler litt senere.

Men lurte på om det var noen her som har erfaring med å installere Turbo i en vw 1.8 motor 12v ?? (org 90hk)

Og om de har målt KW etter montering ??

 

regner no med, alt etter hvilken Turbo jeg velger, at jeg får ca 150hk, med sportfilter, komplett effektanlegg, og enda litt til med intercooler, men der er det ikke like mye å hente som med turbo, så avventer det litt forløpig.

 

150hk? Ekke det like mye som sitter orginalt i Golf GTI 16v da? Kjøp deg heller det da, og så montere turbo og intercooler! m'm

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 150hk i GTI 16V versjonen, og "bare" 115hk i GTI 12V .

Personig synes jeg at det er en vits å kalle 115hk utgaven for GTI.. det finnes jo 2.0liter til golf, og den har jo også 115 hk og det er ikke gti. Så vw har vel bare laget en lure gti for å tjene penger på ungdommen. 115hk utgaven 0-100km/h bruker over 10 sek... og er det noe å skryte av ? Min mors hundai med 105hk bruker faktisk 9.9sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf 3 gti ble levert som gti fra 92 til 97 alle motorene var 2.0 8v 8v 94 ble også dem levert fra 94 til 96 med 16v med 150 hk. denne motoren hadde det jeg kaller en tall blok med lengre slag lengde ne den vanlige 8v en. 12V har vel vert forbeholt vr6en som har 6er og to ventiler pr sylinder= 6*2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår