Gå til innhold

partner 1,9D nekter å starte

Ranger emnet


Magnum 310

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte meg akkurat en 2004mod. Partner med 270000 på telleren. Jeg fikk beskjed om at registerreima var slete, men når jeg fikk av deksel fann jeg fort ut at reima var heil og fin. Har prøvd å starte den på startgass, men den tar fortsatt ikke. Skiftet dieselfilter. Tok ut ene dysa og den ser ut til å ha fin sprut. Lånte meg en biltema komp.måler. testet på syl. 1, nåla bevegde seg så vidt. Rundt 2-3 bar kan jeg tenke meg. Sidn jeg uten problem snurret motor rundt med skralle tok jeg ikke bryet med å teste de andre. Her var det tydelig at komp, ikke er til stede. Har skrudd av toppen, stempelringene ser tette ut. Ventilene går som de skal. Kom over en tråd her om shimsing av innsugsventilene. Noen som vil utdype dette for meg? Hørtes sannsynlig ut her, for jeg mener det var trykk ut innsuget.

 

Noen andre meninger?

Blir kjempeglad for forslag. Har selv tenkt på veivkile, men da ville ikke register stått riktig. Regreim og dieselpumpe ble skiftet på 221000. Hvor lange er intervallene på regreima på disse?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sylinder lekkasje test og finn ut hvor det lekker.

Av tidligere erfaring vet jeg at det etterhvert kan bli trøbbel med kompresjon ved kald motor på disse motorene.

 

Mest sannsynlig er det innsugsventilene som ikke lukker helt.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sylinder lekkasje test og finn ut hvor det lekker.

Av tidligere erfaring vet jeg at det etterhvert kan bli trøbbel med kompresjon ved kald motor på disse motorene.

 

Mest sannsynlig er det innsugsventilene som ikke lukker helt.

 

Takk for svar.

 

Litt sent å ta sylinderlekkasjetest nå som jeg har tatt av toppen? Hvilket utstyr trengs for å ta en slik test og hvor får man kjøpt det?

Takk for svar!

Tenkte å helle litt diesel i toppen å se hvor fort det renner ut. Det sier jo litt om hvor tette ventilene er i alle fall. Og måle klaring mellom ventilløfter og kam.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er forsent når toppen er av.

Men, gjør som du selv sier, hell diesel inn i innsug og eksos og se om det renner ut ventilene.

Mål også klaring mellom kam og ventil når du først er i gang :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår