Gå til innhold

Kjøp av A6/X3/X5

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha "ny" bil, og er litt i tvil om hva jeg skal velge:

2012 BMW X3 M-sport 184 hk

2012 Audi A6 3,0 TDI 204 hk Quattro

2007-08 BMW X5 3,0 TDI

Fine biler alle tre, men klarer ikke å bestemme meg. X5 tror jeg utgår da den blir litt gammel. Budsjett 600 000.

Er det none her på foruemt som har erfaringer, meninger eller annen nyttig input?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kanskje litt inhabil i dette tilfellet, da jeg er en Audi entusiast og rynker litt på nesa når noen nevner BMW til meg. :)

Det går en 2012 A6 3.0TDi sedan som drosje, her i byen - samt ett par 2012 A6 Allroad'er 3.0TDi. Disse har et mye lavere snittforbruk, enn de gamle 2.7TDi'ene jeg kjørte som taxi - for 5-6 år siden. Og så er det reg.kjede på disse motorene, så reg.reim "problemet" er fraværende. Jeg har hørt kun gode ord om disse bilene i drosjenæringen her (er selv drosjeeier her i byen). Den "gamle" 2.7TDi A6 Allroad (2008mod) jeg kjørte som leiesjåfør, var det kun luftbelgen og kompressoren til luftfjæringene som kunne trøbble litt. Ellers var det svært lite feil, og ingen tull, fra 0km til 170.000km (da byttes det som regel bilen).

Det går nå en 2013 BMW 525d Xdrive som drosje her i byen nå, og en uti i distriktet her. Kanskje noe å vurdere, istedenfor X-serien BMW..? Har riktignok ikke hørt noe om disse bilene enda, da dem er helt nye.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider