Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang, clutch og andre div ting.

Omegadriver95

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bare lurte på hvilken type clutch som sitter på min Nissan primera sri 2,0 16v ?

Er det mye jobb og bytte denne, og evt er det dyrt for ny ?

Og hvorfor fungerer varmeaperatet kun på høyest trykk?

og setevarmerne fungerer heller ikke, og det er ingen sikring som er gåen.

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en vanlig lamellclutch med solfjær, om den er mekanisk(Wire) eller hydraulisk manøvrert er eg noe usikker på.

Skifte den gjøres ved å ta girkassa ut av bilen, er en del jobb, ville tippa på rundt en dags arbeide på ett verkstad. Finner du en som er rutinert på DIN bil så kan det nok gå atskillig fortere.

Varmeapparatet funker kun på høyest trykk, regner med du mener at vifta kun går på høyeste hastighet?

Det er en enkel feil, viftemotstanden din har røket, så vifta går kun på direktekobling, de andre hastighetene går via motstanden, denne sitter etter min hukommelse plassert inni "viftehuset" på v.app, kommer til innefor hanskerom/over beinplass på passasjerside til denne.

Om setevarmen ikkje virker på noen av sidene, så kan det være så enkelt som sikring, om du er sikker på at du har sjekket alle sikringer som kan påvirke denne er du innefor, det kan og være ett relè i kretsen, det kan være defekte brytere, eller aller helst defekte varmeelementer i setene, enten brudd eller defekt termostat.

Sjekk at du har strøm på bryterne først, har du det, så sjekker du at du har strøm inn til setene, er det det så får du vurdere sjølv om du vil spandere på nye varmeelement.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider