bobip Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Hvis man kjop en bil som er pant i heftelse , men selge har love betale etter eierskrift . Har kontrakt som staar - salg uten heftelser og har jo ta vare paa alle epost og sms i mellom tid selge har sier flere ganger han ta seg av laan. Er det nok bevis hvis ``verste `` skje (betale han ikke laan ) . Kan finansiering selskap etter meg ( som eier bilen ) ! Hva med skriv under avtale som bevis eller annet maaten kan forsike mitt del ? Takk i forhaand! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet April 4, 2013 Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Dette syntes jeg ble veldig slitsomt/vanskelig å tolke/lese, har du ikke en type ordrettingsprogram på pc-en du kan benytte deg av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobip Skrevet April 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 (endret) Dette syntes jeg ble veldig slitsomt/vanskelig � tolke/lese, har du ikke en type ordrettingsprogram p� pc-en du kan benytte deg av? Jeg har tenk å kjøpe en bil nr 2 for billig penge, så traff jeg en på Finn.no og han selger bilen sin som han arvet fra faren hans for en liten stund siden. Prisen i forhold til modell og KM strand er litt billig , så sender jeg han kontrakten og skriver under. Men da jeg sjekker hefte på internett så var bilen forsatt i pant, så sier han at det er feil opplysningen og det er slutt med finasiering. Så trodde jeg at grunn for påskeferie i mellomtid. Tirsdag snakke jeg med finasieringselskap og det er forsatt pant i bilen. Sender så sms til bileier som sier han vet ikke det men han skal betale med en gang bilen er solgt. Svar jeg sms og be han ordnet det med saksbehandler. Da er det stille siden ... ! Men han har jo skrevet kontrakt! Hvor lenge skal jeg vente på svar? Kan jeg kreve erstatning for det hvis han hevde kontrakten ? ( tid , telefon , osv.) Endret April 5, 2013 av henne Prøvd å ordrette, men skjønner ikke overalt helt hva du mener... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vistaprint Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Er bilen som selges, registrert med pant - så sjekker man med banken hvor mye bilen er beheftet med. Ved salg, betaler kjøper direkte til banken, og eventuelt resterende beløp til selger. Husk kjøpekontrakt, da kjøpekontrakten mellom selger og kjøper er juridisk bindende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Jeg har tenk å kjøpe en bil nr 2 for billig penge, så traff jeg en på Finn.no og han selger bilen sin som han arvet fra faren hans for en liten stund siden. Prisen i forhold til modell og KM strand er litt billig , så sender jeg han kontrakten og skriver under. Men da jeg sjekker hefte på internett så var bilen forsatt i pant, så sier han at det er feil opplysningen og det er slutt med finasiering. Så trodde jeg at grunn for påskeferie i mellomtid. Tirsdag snakke jeg med finasieringselskap og det er forsatt pant i bilen. Sender så sms til bileier som sier han vet ikke det men han skal betale med en gang bilen er solgt. Svar jeg sms og be han ordnet det med saksbehandler. Da er det stille siden ... ! Men han har jo skrevet kontrakt! Hvor lenge skal jeg vente på svar? Kan jeg kreve erstatning for det hvis han hevde kontrakten ? ( tid , telefon , osv.) Glem det ! Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Viss han først påstår at det ikkje lenger er pant i bilen, men så sier at den skal betales inn etter sal, så ville eg allereie da være skeptisk. Viss du fremdeles er int. i bilen, tilby å betale ut pantet sjølv. Pantet sitter i bilen, og banken driter i om du har en avtale med selger, som så ikkje overholder det, de er bare int. i å få dekket tapene sine best mulig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobip Skrevet April 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Takk for alle svarer , har begynnte med nye prosjekt og går bra så lang . Jeg har ferdig med den tulling ;Opel Zafira OPEL TOYOTA 1,9 CDTI COSMO 2006, 274 000 km, kr , håpe ikke noe barne familie gå i felle ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg