Gå til innhold

Trenger litt hjelp her ang rådebank

Ranger emnet

pebe1

Anbefalte innlegg

th_Raringdebank_zps5df9d9c3.jpg

Prøver å legge ved et lite videoklipp her så man kan høre ulyden. Bilen er en 1976 Toyota Crown 2600. Er egentlig 100% sikker på at det er rådebank, men når den har svevet noen minutter sviver den ikke lenger på sylinder 2 selv om den får fin gnist og pluggene er nye i fjor (NGK). Derfor lurer jeg på om det kan være noe galt i toppen, evnt begge deler. Er det noen her som har greie på dette og gi meg tips om hva det er?

Er også int. i nye rådelager eller en lik motor, så si fra hvis noen har noe, helst uten ulyder:) Takker for svar

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som rådebank ja, høres også ut som den ikke har noe oljetrykk. Du kan være heldig og bare slippe unna med nye rådelagere, men oftest så går det ut over veiva også.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Når jeg starter den kakler det noe sinnsykt i et sekund eller to til oljetrykket kommer seg. Når den er kald er ikke lyden noe man legger merke til i det hele tatt, men etter et par minutter begynner den, så blir det bare verre og verre jo varmere den blir pga oljen som blir tynnere tenker jeg. (Castrol 15-40 mineral)

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider