Amatør1 Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 Bilen er gått 125 000 og jeg har fått ulyder fra høyre bakhjul. Etter en sjekk ser jeg at bremsebelegget er borte på 1 klosse, og bremseskiven må nok byttes da den ikke er plan lengre. På det smaleste er den nok nær grensen på 7mm. Så da må nok begge skiver og alle klosser byttes bak. Biltema blir nok redningen, da Mekonomen har en god del høyere prisnivå. Haynesboka blir god å ha tipper jeg. Trenger en å lufte etter å ha byttet skiver og klosser? Det stå at dette er nødvendig i ovennevnte bok, men så lenge en ikke åpner kretsen trodde jeg at dette var unødvendig. For å presse inn stemplene har Biltema verktøy til dette. Er dette nødvendig, eller får en til dette med en ordinær skrutvinge? Bremsestempelverktøy - Biltema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 Du har helt sikkert håndbrekk som går på calipern bak så da må du ha verktøy for og skru tilbake stempelet Bremsestempelverktøy, 15 deler - Biltema Slik et. Eller så er det en ganske enkel jobb, trenger ikke å lufte noenting nei. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amatør1 Skrevet April 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 Det går på caliperen ja. I Haynesboka står det at en må skifte festeboltene på caliperen i tillegg. Stemmer dette? Er det nødvendig med hele dette settet, mener du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 Hvis kalipperen går lett skrur du inn stempelet med en nebbtang på høykant. Husk å gjøre rent nøye der klossene ligger ann. Og smør litt kobberpasta/alupasta på enden av klossene. Boltene kan du bruke om igjen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg