Gå til innhold

Problemer med strøm til radio etter innbrudd.

Ranger emnet

MaxHarry

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Nissan Primera p10 95 mod som jeg har hatt innbrudd i.

Man skulle tro at tyven bare hadde plugget ut ISO-kablene fra radioen når han stjal den, men tydeligvis har han gjordt noe mer.

På ISO-kabelen skal det opprinnelig være spenning mellom Sort og rød kabel, men i dette tilfellet er det nå kun spenning mellom rød og orange kabel hvor det er kun spenning på 12V hvis jeg vrir om nøkkelen slik at ikke motor starter men viften går på. Hvis jeg vrir om helt til motor starter, så måler jeg kun 0,2V mellom rød og orange.

Jeg har sjekket alle sikringene og sett om alt er koblet til i motorrommet, kan hende jeg har oversett noe men det er heller usikkert.

Det ser ikke ut som om tyven har prøvd å tjuvkoble bilen, dette fordi alle panelene var på plass.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en Nissan Primera p10 95 mod som jeg har hatt innbrudd i.

Man skulle tro at tyven bare hadde plugget ut ISO-kablene fra radioen når han stjal den, men tydeligvis har han gjordt noe mer.

På ISO-kabelen skal det opprinnelig være spenning mellom Sort og rød kabel, men i dette tilfellet er det nå kun spenning mellom rød og orange kabel hvor det er kun spenning på 12V hvis jeg vrir om nøkkelen slik at ikke motor starter men viften går på. Hvis jeg vrir om helt til motor starter, så måler jeg kun 0,2V mellom rød og orange.

Jeg har sjekket alle sikringene og sett om alt er koblet til i motorrommet, kan hende jeg har oversett noe men det er heller usikkert.

Det ser ikke ut som om tyven har prøvd å tjuvkoble bilen, dette fordi alle panelene var på plass.

mål mellom svart og rød med tenning både av og på, denne skal kun ha strøm når du vrir om nøkkelen, og svart og gul... den skal ha 12V hele tida. bruk svart målesonde på svart kabel.

jeg vil uansett tro at du ikke får pluss på den røde kabelen, og den får etter all sannsynelighet strøm fra en sikring i bilens originale sikringsboks so er merket med radio

Lenke til kommentar
Del på andre sider