gompilomp Skrevet April 7, 2013 Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 Hallo lurer på en ting. har 4 bassere hva er best å kjøre alle basserene på 1 forsterker på 1 ohm eller ha 2 forsterkere og koble 2 i 2 ohm på hver av de 2 forsterkerene? Har 2 forsterkere som er like og kan linkes sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 7, 2013 Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 Hva slags forsterker og bassere er det snakk om? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gompilomp Skrevet April 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 (endret) Det er 2 Cadence ZRS-8000D Og 4 Cadence ZRS12-1000 singel 4 ohm Endret April 7, 2013 av gompilomp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 8, 2013 Rapporter Share Skrevet April 8, 2013 2 sånne forsterkere som linkes sammen, blir som om det hadde vært en stor stereoforsterker som brokobles, så da kan du ikke laste lavere enn 2ohm på den. Du får altså ikke 2 kanaler ved å linke disse sammen, men en brokoblet kanal på 4500w ved 2ohm. Så jeg ser ingen grunn til å bruke begge da når du i tilfelle må koble suneme til 4ohm totalt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gompilomp Skrevet April 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Ja derfor jeg lurte se. Så du mener det blir bedre lyd av og bare bruke den ene forsterkern da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 9, 2013 Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 I teorien så blir det bedre å kjøre begge linket og i 4ohm, for da stresser du forsterkerene mindre, men det skal godt gjøres at du hører noe forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gompilomp Skrevet April 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Oki da prøver jeg begge jeg har jo 2 så da er det jo like greit det da. Aner du hvor mange amper batteriene burde være på til sammens. Forsterkerene jeg skal bruke er sikret med 360amper til sammens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 9, 2013 Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Oki da prøver jeg begge jeg har jo 2 så da er det jo like greit det da. Aner du hvor mange amper batteriene burde være på til sammens. Forsterkerene jeg skal bruke er sikret med 360amper til sammens Burden vel ha et par av disse feks: AGM-BATTERI 90 AH - Biltema hvis du har plass, også er det greit å ha en dynamo som kan lade dem da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gompilomp Skrevet April 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Har et likt i 70 amper tror du det går greit med ett sånn til. Har ikke plass til no større fremme. Å er vel greit å ha likt fremme og bek eller har ikke det no å si ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 9, 2013 Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Har et likt i 70 amper tror du det går greit med ett sånn til. Har ikke plass til no større fremme. Å er vel greit å ha likt fremme og bek eller har ikke det no å si ? Da kjøper du et likt som det du har ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg