Gå til innhold

Skillevegg flyttet og bot

Ranger emnet

audia6blb

Anbefalte innlegg

Fikk bota idag av tollvesenet etter at de kom for å sjekke om skilleveggen var flyttet på min 05 touran 2.0 tdi. Jeg hadde ingen anelse om at skilleveggen var flyttet og nå sitter jeg med en bot på hele 18 000 kr... Hva skal jeg gjøre , ta kontakt med tidligere forhandlere? forbrukerkjøpsloven ? bilen har vært vår siden 2008. hjelp oss ,da bilen ikke er verdt å fikse, da den har gått 264000 km og er sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal boten, sett i bakseter og omregistrer bilen til hvite skilt. Da vil jeg tro du får igjen de 18000, selv om bilen er sliten. Og vær glad bilen ikke var nyere, da er boten svimlende høy!

Og ja, dette regelverket er UTROLIG tullete.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal boten, sett i bakseter og omregistrer bilen til hvite skilt. Da vil jeg tro du får igjen de 18000, selv om bilen er sliten. Og vær glad bilen ikke var nyere, da er boten svimlende høy!

Og ja, dette regelverket er UTROLIG tullete.

Enig med JChE her, og for å sette dette i litt perspektiv fikk en bekjent av meg ei bot på en litt nyere touran enn din... der hadde de tatt bilder av, og inn igjennom vinduet mens bilen stod på langtidsparkeringen på Gardermoen. når han kom hjem lå det ei bot på 80 000 og venta... med to ukers betalingsfrist... der hadde veggen blitt flytta hos en forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sven: Da trur eg faen meg eg hadde satt veggen der den skulle stå og bedt dem prøve å få inn statskassa, bilder som er så nærme at de får med seg detaljer, får ikkje med seg skiltet.

TS: Tror neppe du slipper unna de 18.000,- på noe vis, men om du kan få noe bekreftelser på at dette er gjort hos forhandler ny, så kan du kanskje få penger igjen. Eg vet det er mange forhandlere som flytter veggen utan å nemne det, for å slippe klager på dårlig plass og sittestilling og meire fornøyde kunder.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til en hver tid bileiers ansvar at bilen er i orden og følger alle forskrifter. Også er det nå sånn at vi i Norge har maaaange duste regler,men vi kan ikke bare sette dem til side og gjør som vi selv vil. Jeg vet om mange som har flyttet skilleveggen i varebiler for å få bedre comfor,og de vet meget godt hva de gjør. Problemet er når bilen selges og ny eier får problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sven: Da trur eg faen meg eg hadde satt veggen der den skulle stå og bedt dem prøve å få inn statskassa, bilder som er så nærme at de får med seg detaljer, får ikkje med seg skiltet.

På touran er det enkelt å se... derfor er det en bil som og er enkelt å kontrollere. bare å ta bilde av bilen først, så innfestningen igjennom vinduet, er det to kontrollanter der har de og bevisene på sin side og bileier har ikke noe å komme med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med forhandleren som eide bilen og de skulle klage til forhandleren som solgte dem bilen, var leasingbil! Hvis ikke det går får jeg vel bare betale boten og håpe å få solgt bilen sånn at jeg tjener inn de 18000 kr. Bilen har dårlig turbo, svinghjul, låsekasse, rust som møller ikke ville ta på garantien.. Syns denne regelen er ganske frekk! Takker for sva folkens ! Skal oppdatere dere videre i saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...