OlaLarsen Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Var og kikket på en 89mod 325. Bilen var overaskende strøken og tilnærmet strøken.En av de strøkeneste e30 jeg har sett. Eneste og utsette var at motoren tikket litt. Ved tomgang gikk den helt reint og fint og lite tikking. Ved og gasse litt mens den sto stille hørtes litt tikking. Motor har gått 135k. Røyk ikke, ikke på tomgang, pådrag eller ved og bremse på motorn. Har hørt at E30 er kjent for litt tikking. Så spørsmålet er hvor "farlig" er dette? Hva må eventuelt byttes for å ordne dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Sitat Originally posted by Kjasse Var og kikket på en 89mod 325. Bilen var overaskende strøken og tilnærmet strøken.En av de strøkeneste e30 jeg har sett. Eneste og utsette var at motoren tikket litt. Ved tomgang gikk den helt reint og fint og lite tikking. Ved og gasse litt mens den sto stille hørtes litt tikking. Motor har gått 135k. Røyk ikke, ikke på tomgang, pådrag eller ved og bremse på motorn. Har hørt at E30 er kjent for litt tikking. Så spørsmålet er hvor "farlig" er dette? Hva må eventuelt byttes for å ordne dette? Tror ikke det er så farlig...er nesten alltid litt tikking på m20 motorene,men du kan jo evt. prøve å stille ventilene Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Det skulle vell bare være å justere ventilene det? ville uansett skifta plugger å justert venilene når jeg kjøpte meg ny bil. Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Ja for det virker lite sannsynlig at kammen er slitt etter bare 135k. Noen som vet hva en ventiljustering vil koste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiannytun@hotmail.com Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 er enkelt å justere på de motorene.. i å med at du ser både kamm ,vippearmer å vent. kan ikke tenke mej at ett verksted skulle bruke mer enn en time.. Siter BMW 535iA 1991 x-BMW M535i 1986 x-BMW 320i 1995 x-BMW 325i 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 jeg fikk ventilene justert + skiftet pluggene + toppdekselpakning og det ble 1600, så det blir kansje en tusenlapp!?!:rolleyes: Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Sitat Originally posted by Bmw345 Jeg kan gjøre det for 500kr... Er så såre enkelt... Så stiller jeg de til 0,20mm i stedet for 0,25mm, så maler motoren som en nypult katt... Hhmm... om jeg kommer på besøk, tar du alle småfeil med bilen min da? :P Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Sitat Originally posted by Bmw345 Fikser det meste... Har faktisk noe lakk på gang nå... Beklager at det tar tid, men jeg har tusen jern i ilden for det meste, og hukomelse som en gullfisk (ca20sek) Gullfisk har 3-5 sek. minne! så du husker litt bedre enn en gullfisk :p Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikings Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Jeg vil anta at det er noe dritt i ventilene, få en som har litt peilig til å se på det, skulle ikke koste all verden. Siter 05 BMW E61 525IA Touring x 01 BMW E46 320d Sedan x 95 BMW E36 320i 24v M-tech x 92 BMW E36 320i 24v Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Sitat Originally posted by Bmw345 Dritt i ventilene?????? Forklar! Når det ikke er skiftet olje så ofte, blir det dritt oppi motoren..dette gjør ofte at bilen tikker..Det var kanskje det han mente? :) Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Blir ikke gammel olje tykkere da? P.g.a. av at den blir forurenset med sot osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiannytun@hotmail.com Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 det som i hovedsak forurenser oljen er vel de partiklene som er så små at filteret ikke klarer å filtrere de ut.. d er oxo de som gjør at oljen blir svart.. å da blir oxo egenskapene til oljen redusert, noe som fører til høyere friksjon som lager mer varme og slitasje etc.. lønner seg heller ikke å stille ventiline for trangt da de vil begynne å åpne for tidlig. men er såre enkelt på de bilene der.. Siter BMW 535iA 1991 x-BMW M535i 1986 x-BMW 320i 1995 x-BMW 325i 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikings Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Sitat Originally posted by jarli Når det ikke er skiftet olje så ofte, blir det dritt oppi motoren..dette gjør ofte at bilen tikker..Det var kanskje det han mente? :) Noe i den dur ja, jeg hadde det problemet på min E36 320i. Den begynte plutselig en dag å tikke litt, jeg kjørte til bmw verksted å spurte om det holdt for meg å skifte olje, de mente det kunne holde men at man burde rense ventile da det antageligvis var feilen. Så jeg ba han reparere feilen, etter dette har bilen gått som en drøm. Han mente grunnen til tikkinga var på grunn av at bilen er Tysk importert og i Tyskland bruker dem ikke så god olje som oss og derfor har det samla seg mye dritt i motoren generelt. Noe mer en dette vet ikke jeg, betalte ikke allverden for det da det var gjort på noen timer. (2500,- inkl. pakninger, olje, motorrens og arbeidspenger) + den jævla momsen Siter 05 BMW E61 525IA Touring x 01 BMW E46 320d Sedan x 95 BMW E36 320i 24v M-tech x 92 BMW E36 320i 24v Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.