Gå til innhold

Vectra B 1.7td 96mod, 2 spørmål angående myk fjæring og en tank ved høyre fordekk.

Ranger emnet

Bevernes

Anbefalte innlegg

Heisann.

På min vectra c er det tanken for servoolje som sitter i høyre framskjerm, sikkert samme på din.

Jeg måtte bytte fjærer og dempere etter 130 000 km og de som satt der var som sykkelpumper.

Dette er ræva for en som er vant til toyota og volvo at slikt må byttes så tidlig, så mulig din har gått det samme?

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

På min vectra c er det tanken for servoolje som sitter i høyre framskjerm, sikkert samme på din.

Jeg måtte bytte fjærer og dempere etter 130 000 km og de som satt der var som sykkelpumper.

Dette er ræva for en som er vant til toyota og volvo at slikt må byttes så tidlig, så mulig din har gått det samme?

Ok takk for svar! Den tanken min er sprekt og helt tom. Men har ikke merket noe på rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte støtdempere etter 130 tusen km er ikke spesielt tidlig. Jobber på verksted som skrur på alle bilmerker og det varrierer veldig uansett bilmerke. Avhenger stort av hva slags veg du kjører på også. Er stort sett Sachs, Kyb, Monroe osv som lager støtdempere uavhengig av bilmerke så skal ikke ha så mye å si hva slags bil du har.

Se etter lekkasje på støtdemperene dine. Du kan også gynge på bilen, gynger den av seg selv når du slipper så har du utslitte støtdempere.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, men tilfeldig at Carinaen gikk 450 000 uten å bytte noe som helst av understell da eller?

Kostet meg 4000kr i slitedeler siste 300 000. Et sett med skiver fremme og en foring i bærebru fremme. Det var det...

Hvertfall bedre en passaten jeg hadde som måtte bytte bremser og hjullager annethvert år, så noe kvalitetsforskjell må det være.

Måtte forsåvidt også bytte knekte fjører og dempere på den før 150 000.

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider