Gå til innhold

Montering av senkesett

Ranger emnet

zckumling

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får løs de jævla fjærn ?

Kommer til den spesialskruen som har to hakk i seg...kommer ikke lenger. klarer ikke å få den opp.

forbanna dritt.. hater VW .. kansje ikke...

noen tips for å få dette til?

ikke noe.. søk på forumet.. :)

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også må du bruke en fjærklemmer sånn at du klemmer sammen fjæra til den løsner fra toppen, da kommer skruen av, bare å bruke et skrujern nedi hakket og slå med en hammer hvis den sitter litt hardt. de som de selger på biltema funger bra, koster vel 200kr for to stykk fjærklemmer.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får løs de jævla fjærn ?

Kommer til den spesialskruen som har to hakk i seg...kommer ikke lenger. klarer ikke å få den opp.

forbanna dritt.. hater VW .. kansje ikke...

noen tips for å få dette til?

ikke noe.. søk på forumet.. :)

macphearson som har utformet fjørbeina på bilen din, og det finnes egne bits for de forskjellige boltene. Tåpelig utforming, men sånn er nå det. Trikset med skrujern fungerer også til nøds.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkluft på den øverste skruen funker bra... Så kan du jo lage verktøy enkelt til å løsne den rare mutteren... Ta en liten rørstump som akkurat går ned på toppen rundt gjengene der... Ta en fil e.l og fil til 2 hakk på rørstumpen. (en fordel at røret er litt solid så man ikke drar av tappene som er lagd....) Tre rørstumpen på og sett en umbrako nedi rørstumpen igjen til å holde igjen så tar du en bra tang og vri rørstumpen... :D Håper du skjønner noe iallefall da... Blir jo omtrent som de på biltema da.....

20-345_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider