Gå til innhold

Vanskelig å bytte hjullager på passat 3C hs foran?

Ranger emnet

reza karimi

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Hadde bilen på EU kontroll i dag og møller sier om at hjullageret hs foran må byttes. Hører ikke noe lyd/ulyd jeg egentlig men.. delen koster 800 sa han hvis jeg ikke har hørt det feil, men deler pluss arbeid blir 4000 kr. ifølge karen på møller. Jeg lurer på om hvor vanskelig det er egentlig å bytte hjullager p� en passat 3C (2006 1.9 TDI) Noen DIY linker?

Var på et verksted en gang og bytte hjullager på en primera 98 modell, det tok ikke 15 minutter en gang. skjønner ikke hvor vanskelig det kan være på en passat at arbeidet skal koste over 3000.

Takker på forhånd

Endret av reza karimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du nok i mål :)

Først må senterbolt i drivknute løsnes før hjulet tas av. Så av med bremsecaliper og bremseskive før du løsner bærekula (bærearmen) fra fjærbein. Drivaksel kan da trekkes ut av nav, lager løsnes og alt monteres i motsatt rekkefølge. Bytt boltene som holder lageret på plass, samt bytt senterbolten til drivknuten. Alt skal tightes med moment.

460407000.png

Lager med bolter

4185_4313.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du nok i mål :)

Først må senterbolt i drivknute løsnes før hjulet tas av. Så av med bremsecaliper og bremseskive før du løsner bærekula (bærearmen) fra fjærbein. Drivaksel kan da trekkes ut av nav, lager løsnes og alt monteres i motsatt rekkefølge. Bytt boltene som holder lageret på plass, samt bytt senterbolten til drivknuten. Alt skal tightes med moment.

460407000.png

Lager med bolter

4185_4313.jpg

takk for det. tenker å ta bort hjula først og sjekke om hvordan ting bak hjula ser ut, også skal bestemme meg om å prøve det selv eller la en ikke merke-verksted gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om dette her den rette DIY til passat 3C hjullager DIY: Front wheel bearing replacement

Eller? Slik det er forklart her trenger jeg kanskje ikke å løsne bærekule

Den guiden vil fungere ja, og ser det er nok frispill i akselen til at du slipper å løsne bærekula :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider