Gå til innhold

02 A4 Avant: Lyd bak passasjerside ved den minste vibrasjon

Ranger emnet

sirop

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en "dunkelyd" på høyre siden bak rett over hjulbrønnen, det høres sikkelig godt og høres ut som noe er løst bak der.

Jeg har tatt av deksel for å sjekke om beltestrammer var løs, noe den ikke var, samt sjekket alt av ting som kan være løst inne bilen bak der.

Selv den minste hunp eller komlokk gjør at lyden kommer.

Nå spekulerer jeg i at det kansje kan være noe i hjulstillingen bak, dempere bak virker ok, har også sjekket innfestinger til demper oppå.

Noen som har vært borti noe lignende?

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knekt fjær bak?

Spør du oss ;) Er nok ingen som har bedre mulighet til å finne ut hva som er galt - enn deg :) Få evt noen til å kjøre bilen mens du prøver å lokalisere hva som lager lyd, litt enklere når du ikke også må kjøre selv ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget bak flere ganger mens noen har kjørt, også når panel og diverse har vært plukket av men finner ikke årsaken til lyden, det høres ut som den kommer fra framsiden bakhjulet, altså rett under der belte kommer ut, har skrudd av og sjekket at beltestrammeren sitter OK, noe den gjør, ellers ingen løse ledninger, har også vært av med bolten som låser baksetet på plass da det høres ut som lyden kommer rundt den, men etter og ha demontert den helt er lyden der fortsatt når jeg kjører.

Er så håpløst dyrt å bruke verksted på denne type feilsøking.. :-(

[ATTACH]37990[/ATTACH]

post-5636-13804854987647_thumb.jpg

Endret av sirop

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslaget.

Jeg har stått med bakdøra åpen å vugga på bilen opp og ned og fram og tilbake idag, uten å klare å framprovosere lyden.

Men kjører jeg over et komlokk eller et asfaltskille så dunkler det sikkelig bak der.

Begynner å slå fra med tanken om at det er noe løst inni i selve bilen nå da jeg har vært av med det meste bak der.

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ei foring som er gåen så er det vanskelig å få fram lyden ved å vugge bilen osv.. hvis du jekker opp bilen og legger deg under og river i diverse så kan du høre det (hvis det er foringene) eller så kan du bare bytte de og se om det hjelper, er ikke så vanskelig og koster ikke mye heller :) Når det blir varmere hær oppe i nord så skal jeg gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...