Gå til innhold

Mangler lys i hele instrumentalpanelet.

Ranger emnet

MaxHarry

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig kjøpt meg en Opel Vectra 1.8 B 2001 mod. Eneste feil som jeg til nå har funnet på den er at lyset i intrumentalpanelet ikke fungerer. Da mener jeg hele panelet med turteller, fart, bensin og motorvarme. Er usikker på om det kan være en sikring som har gått, men ville i hovedsak regne med at det er en pære eller lignende som har sluttet å fungere.

Er det noen sikring som er for lys i instrumentalpanelet? Ellers så hadde det vært greit om noen har opplevd dette før og ønsker å dele sine erfaringer.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært borte i Opel, men det er i all hovedsak 3 ting dette kan skyldes; lysbryter, dimmer eller sikring.

Veldig lite trolig at alle pærene er gått føyka sammtidig.

Skjekk sikringer til å begynne med.

Jeg har opplevd samme på A6 C4 og A4 B5, og her har lysbryteren vært defekt.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen tips her også, noen nevner sikring nr 17:My Vauxhall Vectra dash light, speedo, rev counter and petrol gauge have stopped working on the dashboard | RoadTestReports.co.uk

Og det ser ut som dimmeren sitter i selve lysbryteren, da må nok hele byttes hvis det er det som er feilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info JChe! Er helt umulig å forstå hvilke sikringer som går til panelet ifølge forklaringen på dekselet, ingen tegn som likner på det over dimmeren.

Tror jeg kommer til å forbikoble dimmeren istedenfor å bytte den. Er ikke sikker på hva det kan forrårsake for pærene men tror det vill funke å ha dem gående på full guffe. Skal likevell lete etter en dimmer/bryterpanel, kanskje den ikke koster så mye, hadde vært greit å slippe å bytte pærer hele tiden.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider