Gå til innhold

Nummer på topp

Ranger emnet


Golf II

Anbefalte innlegg

Da har jeg en bil som går forferdelig godt, og så fant jeg ut at jeg hadde lav komp på en sylinder, så fikk jeg en ide om at det kansje var gjort noe med bilen, for den gikk bedre en alle andre 2'er golfer som er i denne bygden, jeg har både prøvd GTI golfer og vanlige 90HK, og min er sprekere en det meste, er vel bare en 3'er golf som har VR6 som slår meg xD

 

så lurer jeg på om det er noen som vet hvilken topp en GTI har?? jeg har en topp som har nr: 026 103 373 Q

 

 

Håper noen kan svare meg på dette :)

 

(btw er en motor med motorkode RP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RP er 90hk orginalt, men om jeg ikke tar feil er det gammeldags gassermotor, og de var ganske populære å trimme, (monojet'ene kan også trimmes litt)

Delenr på toppen sier meg bare at det er vanlig 1,8l 8v med hydrauliske ventilløftere...

 

GTi har andre topper, 16v har 16 ventiler (sier seg selv da) Gti 8v har noenlunde lik topp, men dysehull og helt annet innsprutsystem;)

 

Jeg hadde en 90hk monojet med kvasskam, den gikk bedre enn GTi 8v;)

Endret av Renax
Skrev feilinfo, rettet nå:)

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ver ikke portet (var ikke spor av det i alle fall) og jeg tror ikke det er trim kam i den, er blant annet WWO merke på kammen jeg har, men kan være jeg som husker feil, men jeg synes min er så mye kvassere (flere som synes det faktisk :D) men men, holder på og vurderer på og anskaffen en velox gate/sports kam og montere inn, og porte litt på toppen, samtidig til nytt grenrør :)

 

men får se hva pengboken sier til, er ikke billig og holde på med NA tuning :S,

 

er det noen som vet hva orginalt komp ligger på da?? i bar, ikke det i 9:1 som er org :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velox Motor har solgt originale VW motorsportkammer, da av type 268 graders durasjon. Dette er meget gode kammer, har også WWO-merke ;) Sammen med portet topp kan den kammen bli i snilleste laget, da alt etter om det brukes enkel gasser eller separate gassere (DCOE)/spjeldhus.

 

Original komp er 9:1, ved kompresjonstest bør du klare rundt 12 bar.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kompresjonen nå da?

Monopoint fungerer det, vet også at Velox før solgte chip til Monopoint-ECU. Gir mer bensin og øker turtallsperra noe. Det som dreper effekten på en monopoint-motor er elendig eksos de alle fire går sammen til en felles lietn downpipe. Med grenrør får du en helt annen motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kompresjons tester desverre, så får ikke til og finne det ut, lånte en sist jeg testet :), jeg kan se om jeg får tatt en liten video av hvordan bilen oppfører seg.

 

det eneste jeg la merke til, er at den går mye penere når den er kald, men når den ble varm, så gikk den veldig urent, og klarte så vidt og holde tomgang, så er noe som ikke er helt som det var før.

 

så blir vel feilsøking framover i noen timer nå da vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompresjonstester koster 200,- på biltema, siden du har hatt dårlig komp ville jeg absolutt sjekket komp på nytt etter å bytta toppakning...

Qattro: er det stor forsjell på forsjellige 90hk monopoint motorer? jeg målte nesten 15bar på sylinderne i min gamle, det var da motorkode ABS

 

Andgående feilsøking: sjekk alt av kabler som har blitt flyttet på under pakningbytte, sannsynligheten er stor for at noe der som skaper krøll, tempsensor er ikke et dårlig tips, men en dårlig jording kan også skape problem...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår