Golf II Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Da har jeg en bil som går forferdelig godt, og så fant jeg ut at jeg hadde lav komp på en sylinder, så fikk jeg en ide om at det kansje var gjort noe med bilen, for den gikk bedre en alle andre 2'er golfer som er i denne bygden, jeg har både prøvd GTI golfer og vanlige 90HK, og min er sprekere en det meste, er vel bare en 3'er golf som har VR6 som slår meg xD så lurer jeg på om det er noen som vet hvilken topp en GTI har?? jeg har en topp som har nr: 026 103 373 Q Håper noen kan svare meg på dette :) (btw er en motor med motorkode RP) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 (endret) RP er 90hk orginalt, men om jeg ikke tar feil er det gammeldags gassermotor, og de var ganske populære å trimme, (monojet'ene kan også trimmes litt) Delenr på toppen sier meg bare at det er vanlig 1,8l 8v med hydrauliske ventilløftere... GTi har andre topper, 16v har 16 ventiler (sier seg selv da) Gti 8v har noenlunde lik topp, men dysehull og helt annet innsprutsystem;) Jeg hadde en 90hk monojet med kvasskam, den gikk bedre enn GTi 8v;) Endret April 18, 2013 av Renax Skrev feilinfo, rettet nå:) Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 026 103 373 Q er 90 hk topp ja, brukt på en mengde motorkoder. Du har gjerne en portet topp, og gjerne trimkam? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 den ver ikke portet (var ikke spor av det i alle fall) og jeg tror ikke det er trim kam i den, er blant annet WWO merke på kammen jeg har, men kan være jeg som husker feil, men jeg synes min er så mye kvassere (flere som synes det faktisk :D) men men, holder på og vurderer på og anskaffen en velox gate/sports kam og montere inn, og porte litt på toppen, samtidig til nytt grenrør :) men får se hva pengboken sier til, er ikke billig og holde på med NA tuning :S, er det noen som vet hva orginalt komp ligger på da?? i bar, ikke det i 9:1 som er org :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Velox Motor har solgt originale VW motorsportkammer, da av type 268 graders durasjon. Dette er meget gode kammer, har også WWO-merke ;) Sammen med portet topp kan den kammen bli i snilleste laget, da alt etter om det brukes enkel gasser eller separate gassere (DCOE)/spjeldhus. Original komp er 9:1, ved kompresjonstest bør du klare rundt 12 bar. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 okey, jeg hadde: 11,5 bar på syl1, 11,0 på syl2 11,5 på syl3 å 6bar på syl4, så da har jeg byttet topp pakning, og nå høres det ut som er skikkelig kvass kamm i bilen -.- Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 og btw, jeg har monopoint sprute på bilen, er det noe som fungerer?? eller er det bare (dritt) ?? Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Hva er kompresjonen nå da? Monopoint fungerer det, vet også at Velox før solgte chip til Monopoint-ECU. Gir mer bensin og øker turtallsperra noe. Det som dreper effekten på en monopoint-motor er elendig eksos de alle fire går sammen til en felles lietn downpipe. Med grenrør får du en helt annen motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 har ikke kompresjons tester desverre, så får ikke til og finne det ut, lånte en sist jeg testet :), jeg kan se om jeg får tatt en liten video av hvordan bilen oppfører seg. det eneste jeg la merke til, er at den går mye penere når den er kald, men når den ble varm, så gikk den veldig urent, og klarte så vidt og holde tomgang, så er noe som ikke er helt som det var før. så blir vel feilsøking framover i noen timer nå da vil jeg tro. Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 og foresten, hvor kan jeg se hvilken kam jeg har?? :) eller lete etter? :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Sjekk temp-giver til ECU, den blå på i vannflensen på toppen. Tenningen stilt på 6-7 grader fØD med vakuumslange på. Kammer er meget dårlig merket og det er ganske så vanskelig å se hvilken kam man har. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 hmm, jaja, får vel prøve det i første omgang da :), dumt at de er så dårlig merket da :S hadde vært gøy og sett om jeg har annen kam, eller orginal :) skal se om jeg får en kjapp video om jeg ikke får den til :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Noe fint lesestoff. http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/60380-2-x-45mm-webere-pa-golf2.html http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/136408-trim-kam-hvilken.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Kompresjonstester koster 200,- på biltema, siden du har hatt dårlig komp ville jeg absolutt sjekket komp på nytt etter å bytta toppakning... Qattro: er det stor forsjell på forsjellige 90hk monopoint motorer? jeg målte nesten 15bar på sylinderne i min gamle, det var da motorkode ABS Andgående feilsøking: sjekk alt av kabler som har blitt flyttet på under pakningbytte, sannsynligheten er stor for at noe der som skaper krøll, tempsensor er ikke et dårlig tips, men en dårlig jording kan også skape problem... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 slik, da har jeg fått en liten video snutt opp på nett :) noen som har en ide på hva som kan være feil? Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.