Quattro73 Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 (endret) Quattro: er det stor forsjell på forsjellige 90hk monopoint motorer? jeg målte nesten 15bar på sylinderne i min gamle, det var da motorkode ABS Nei, er ikke stor forskjell, men RP-motoren til trådstarter har 9:1 i komp mens din ABS har 10:1 i komp, derav vil du måle høyere kompresjon. Som jeg skrev burde han måle minst 12 bar på RP. Ellers så er RP er gammel Monojetronic fra Golf 2 mens ABS er nyere Monomotronic fra Golf 2/3 mm. Endret April 19, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 slik, da har jeg fått en liten video snutt opp på nett :) noen som har en ide på hva som kan være feil? Hva er tenningen innstilt på (tidspunktet)? Har lambda blitt byttet i løpet av de siste årene? Og som jeg sa, sjekk tempgiver til ECU. Står kam på merket, altså timet riktig? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Jeg stilte inn motoren på nytt, og alle merker er på sin plass :-), hvordan skjekker jeg den føleren da??? Og jeg har desverre ikke en tennings lampe, så det blir vanskelig og skjekke timingen:-/ Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Og lamda tror jeg ikke er skiftet på noen år nei, jeg har hatt bilen på meg siden i 2009, men den har bare stått iro, og det var med noen kvitteringer, men ikke på noen lamda Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2013 Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Føleren måler du, skal være ca 250 ohm ved 90 grader og ca 2500 ohm ved 20 grader. Tenningslampe må du kjøpe, ellers har du ingen som helst peiling på hvilken fortenning du har på motoren. Koster kun få kroner. Bytt lambda først som sist. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Da har jeg anskaffet en tenningslampe :-) så har du et tips på hvor jeg bør kjøpe ny lamda? Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2013 Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Du kan kjøpe på Biltema, men må da også skifte den hvert eneste år da levetiden på Biltema sine er forferdelig lav. Har du en eller tre ledninger til lambda? Tipper det er tre ledere og da delenummer 053906265. Koster 7-800 på ebay for Bosch, 1300 på skruvat for Magneti Marelli. Har ikke sjekket Mekonomen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 hei, er bare 1 ledning som kommer ifra min lamda, nå har jeg justert teningen, som var 2cm unna merke i det dekselet, men hvordan kan jeg justere etter grader?? må man ha en lampe som viser grader da?? jeg har ikke målt den føleren ennå, men skal gjøre det nå :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2013 Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Hvilken motorkode har du? RP? Bosch 1-l lambda til £35 + frakt. 2 cm på svinghjul utgjør temmelig mange grader, som bildet under viser ;) Du skal stille etter kilemerket 6 grader BTDC. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 da har jeg justert teninngen :) og bilen ble mye bedre, jeg gikk etter det hakket i reimhjulet på frammsiden :) og der var det ca 2 cm feil, neste prosjekt er og få den til og gå ca reint, har en mistanke på at kammen er 1 tann feil, men er ikke sikker, får se på det i morgen :) har vært en lang dag i dag :) ellers så får jeg anskaffe en lamda, blir vel biltema til jeg får råd til en som varer litt lengre :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 (endret) Hakket foran på reimskiva er for ØD, du kan ikke bruke dette til innstilling av tenning så sant du ikke har tenningslampe med gradejustering. Men det som er sikkert, det er at tenningen din var ruskende gal ;) Når det kommer til kam og register så ta en kikk på http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237 Der er bilder mm av merkene som skal stemme overens. Endret April 21, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2013 hadde en golf en gang i tiden som hørtes ut som din, monopoint det også.. var en brent ventil på ene sylinderen som senket kompresjonen mye. hørtes helt lik ut på tomgang og gikk i grunn helt normalt :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2013 til info så må man skru av hele den plastpluggen i grikassa for og se tenningmerkene :) holderi kke bare og ta av proppen midten ;) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.