Gå til innhold

W124 - Hardt å gire + andre spørsmål

brani

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd jeg, kanskje jeg legger inn andre spørsmål i denne tråden etterhvert så jeg slipper å lage så mange tråder.

Har en 200D med manuelt 4-trinns gir. Problemet er at det er så sinnsykt hardt å gire. Må jo nesten bruke to hender for å få dratt den helt over i revers (ja, jeg løfter opp girstanga først). Er også veldig hard å få de i de "venstre" gira, altså 1. og 2. gir.

Hvis dere skjønner, så er girstanga veldig hard å flytte på. Er det egentlig et problem (jeg syns det er et problem), eller er det heelt normalt?? Har ikke prøvd andre mercer før...

Hva synes dere?

På forhånd takk

Endret av nicbra

Mercedes-Benz W124 200D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt... Det verste er at det er sant.

Det skal nok ikkje være slik, men som oftest er disse gamle bilene veldig harde å gire, spesielt sideveis. Sideveis er eg rimelig sikker på sitter i selve spaken, det er tre stag, og de er kun frem/bakover bevegelse, sidevegs bevegelse foregår inni spakstellet, og det bestemmer hvilket av disse 3 stagene den skal dra i.

Vet om ett par som har fått senebetennelse etter å ha kjørt 124 med manuell :-)

Moral, kjøp MB med automat.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en w201 med det motsatte syndromet. Spaken var HELT slapp, og man merka overhode ikke at man satte den i gir. Dette ga en rimelig spesiell kjøreopplevelse kan du si...

Så støtter den, mercedes er best med automat.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... Jaja, da får jeg bare leve med hard girspak. Bra det ikke er noe som er feil da.

Har et annet spørsmål; jeg har nesten ikke lys i instrumentpanelet eller de andre knappene. Det er noe lys så vidt det er (hvis jeg ser riktig), men jeg får ikke dimma dem opp. Får heller ikke trykka inn knappen for å nullstille triptelleren, og det er jo den samme knappen som dimmeren. Hva tror dere kan være feil?

Mercedes-Benz W124 200D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...