Gå til innhold

Audi A6 2.5 tdi AEL 1997 Bankelyder fra motor

Ranger emnet

Aleksander Pettersen

Anbefalte innlegg

Hei. fikk noen kraftige bankelyder fra motoren på min 2.5tdi.

Lyden kommer spesielt ved pådrag og enda verre om motoren sliter litt i en bakke.

Link til video Audi A6 2.5 tdi AEL 1997 Knocking sound - YouTube

Ulyden kan høres godt mot slutten av videoen.

mast også oljetrykket med en gang lyden kom og oljetempen ligger helt nederst på minimum hele tiden og oljelyset kommer konstant av og på.

Hva som er blitt gjort for å feilsøke problemet:

-Skiftet registerreim foran og på diesel pumpen. + løpehjul,strammehjul,vannpumpe.

-Timet dieselpumpe og motor

-Motor rens etterfulgt av filter og oljeskift.

-Skiftet dyser og testet alle om det ikke var tett. Alt ok.

-omet dyse 4 med nåleløftesensor (Kontakten som går inn i bilen. ikke den som går til dysen. målte 80 ohm.

-Strekt den fjæren som styrer oljetrykket.

om noen har vært borti noe lignende og kan hjelpe meg med noen tips og løsninger på hva problemet kan være så er jeg evig takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å gi noe konkret svar, men det er en hard metallisk bankelyd, og tankene vandrer da til slitasje i vitale motordeler. Siden oljetrykket forsvant i samme anledning kan det tyde på store klaringer (slitasje) slik at oljetrykk ikke opprettholdes. Har du målt oljetrykket?

Lyden er såpass ille at jeg stusser meget over at du fortsetter å kjører rundt med den slik...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Litt gammel tråd dette ser jeg :) Jeg tipper du har manuelt gir og dobbelmassesvinghjulet ditt har tatt kvelden. Vibrasjoner og banking har ført til at en veivlagerbukk har tatt kvelden. Har du kjørt mye med bilen etter du la ut denne tråden vil jeg tro du har mye deler i bunnpanna di. Da kan du levere blokka på nærmeste miljøstasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider