Gå til innhold

Hvordan parre nøkkel mot bil

pj2013

Anbefalte innlegg

Hei eier en Mercedes Benz c180 fra 1996. Her er krisesituasjonen min: mistet nøklene ned i gulvet idag, batteriet falt ut. Jeg puttet de inn igjen og prøvde å låse opp bilen min, nå fungerer de ikke! Prøvde å endre på hvordan batteriet da satt og nå fungerer lyset fra nøkkelen slik den kanskje skal "lyser rødt når jeg holder knappen inne i 1-2 sekunder). Men selve bilen reagerer ikke. Heldigvis kom jeg meg inn i bilen min, men etter 2 klikk (slik at strømmen skrur på i bilen) - prøver jeg å starte bilen, men den skrur seg selv av.. Har hørt noe om manuell reprogrammering av kodebrikken e.l. men er det noe forslag på hva jeg kan gjøre? Vil helst unngå å løpe til bilforhandleren og bestille nye brikekr / koder fra Tyskland... PLEASE trenger hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet slikt enkelt lar seg fikse på diverse Audi, hvordan det er på Merce er jeg meget usikker på, men prøv dette:

How to Program Mercedes Remote Keys

The transponder chip inside the key must be synchronized to the cars

immobiliser (for starting car) to proceed with these steps.

1. Place transmitter key in ignition lock and turn to position 2

2. Extract transmitter key from ignition lock

3. Within 10 seconds:

press (close) pushbutton, hold and simultaneously press (open)

pushbutton five times one after the other release pushbuttons and then

press one of the two pushbuttons once

It may also be necessary to synchronize a transmitter key if the

battery in the transmitter key has been replaced.

Eller prøv dette først.

Synchronization of Transmitter keys:

In order to synchronize the transmitter keys, please perfom the following steps:

- Insert the transmitter into the ignition lock

- Test to see if the transmiter key has been recognized as valid (ATA status indicator lamp)

- Remove the transmitter key from ignition lock

- then within 1 minute. Press and hold the open button and at the same time press the "close all" button five (5) times. Lastly, press one of the desired buttons as necessary.

Only after the completed sunchronization process is the remote function of the transmitter possible.

Additionaly, it may be necessary to resynchronize a transmitter key if the transmitter battery has been replaced.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider