Gå til innhold

Liste over deler til Turbo?

Ranger emnet


bozzo

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er vel snakk om hva det er og oppdrive...

En kar jeg pratet med hadde LH 2.2, og han hadde problemer med og få tak i Chip.

Er lettere og fa tak i til 2.4

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Det er vel snakk om hva det er og oppdrive...

En kar jeg pratet med hadde LH 2.2, og han hadde problemer med og få tak i Chip.

Er lettere og fa tak i til 2.4

 

Er nok bare å vite hvor du skal spørre etter det;)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 940-ser T 1989 >

Steg 1

 

Följande ingår:

* Programering och omlödning av chip

* Sportluftfilter (nedan alternativ)

Sportluftfilter

Opti-Flow

* Luftfilterolja

 

Effekt och vridmoment:

Original 165hk

230Nm

 

Trim 220hk (+55)

280Nm (+50)

 

 

Pris inkl. moms:

3 050:-

(inkl. montering)3 475:-

(komplett montering +300:-)

 

 

 

Injustering av laddtryck krävs. Pris: 1 500:

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Er du 100% sikker på det nissan s13?? At det går ann å chippe alle 230FT?

 

Og hvordan er 164 motoren å bygge turbo på egentlig?

 

100%

 

164 motoren kan bli skuddsikker den, men er steinalderteknikk og tung motor.

Vil du ha R6, anbefaler jeg heller 960 motor (b6304f). Den vil nok gå like bra som en b30turbo, eller bedre, med bare litt småtrim.

+ at den vil gå billigere og være 100x så driftsikker.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det du faktisk spurt om - liste over deler i turbo.

 

Det helt nødvendige:

Nye lavkomp stempler (f.eks. Mahle)

Turbolader + min.2,5" eksosanlegg

Turbomanifoil

Slanger

 

Bør ha:

Intercooler

Insprut system

Popoffventil

 

En kraftmaskin: alt over +

Separat wastegate

Større turbo

3 eller 3,5" anlegg.

Haltech sprut.

16V topp.

Chip

+ alt annet crap som du kommer over

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230ET er vel den motoren som har mest dreiemoment orginalt, hvis man ser bort ifra turbopluss utgavene:)

 

B230FK og FT bruker rundt en liter på mila akuratt som B230ET. :)

 

og B23ET, B230ET, B230FK, B230FT kan chippes.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår