Gå til innhold

Bilen bare "kinner", og vil ikke starte

Ranger emnet

Lill-E

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en tilårskommen 1998-modell Audi A4 Quattro som har gått knappe 260.000 kilometer.

I dag når jeg skulle kjøre bil, nektet den å starte.

Den bare kinner, og vil ikke ta i. Oljelampen begynner å blinke, og det kimer i oljelampe-alarmen.

Har prøvd startgass uten at det hjelper, i tillegg til at jeg har skiftet olje.

Naboen har sett på bilen, og mener at det ikke er startmotoren.

Hvor skal jeg begynne å lete, og må jeg levere "Gamle dampen" på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å starte så trenger bilen gnist og bensin, og startmotor til å dra den i gang.

(antar det er bensinmotor)

Siden den "kinner" så er vel både batteri og startmotor OK.

Da gjenstår gnist og bensin.

Skru ut en plugg og sjekk om det er gnist.

Sjekk om det kommer bensin frem til motor.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dyrt å fikse er umulig å svare på så lenge man ikke vet hva som er galt. At motoren ikke starter kan være en bagatell. Men ja, å trenere motorservice kan bli dyrt. Fuelrail er den "bensinfordeleren" som sitter på dysene, med en bensinslange inn og en ut. Den ut er retur til tank, er her du kan sjekke om det kommer bensin når tenning skrues på.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.audizine.com/gallery/data/500/HPIM0962.JPG Der ser du slangen på toppen imellom motoren og innsuget på 1,8 motoren vell og merke.. bør ikke være veldig annerledes på V6en.

Er ikke en ukjent ting at bensinpumpen ryker rundt 300000k km, du skal høre en dur i fra bagasjerommet når du vrir om tenningen, varer i noen få sekunder.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider