Gå til innhold

Bremserør - Med eller uten "Reduksjonsventil"?

Ranger emnet

4pekatt

Anbefalte innlegg

Aner ikke... Jeg kunne velge mellom "ABS, TROMMELBREMS, MED REDUKSJONSVENTIL" eller "ABS, TROMMELBREMS, UTEN REDUKSJONSVENTIL" hos mekonomen.

Men, jeg ANER ikke hvor denne er plassert - Jeg har sett røret, og vet hvordan det ser ut - Så om jeg får sett en illustrasjon med denne ventilen på, kan jeg umiddelbart si om det er med eller uten reduksjonsventil! :-)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Hos meg kan jeg tilsynelatende bytte den siste 30cm biten.. (Det går ut fra trommelen, langs bakakslingen og inn i en "skøyt" hvor det ser ut som om jeg kan dra ut den siste biten..)

Anywho, jeg skal se om jeg finner den reduksjonsventilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av hvordan bremserørene mine "skøytes" ved bakakslingen.

De føres sammen begge to, helt til bakakslingen på FØRERSIDEN, BAK. Deretter splittes de e 2 par, og føres inn ved bakakslingen på følgende måter:

D1CAEA78-5135-4360-8AD7-CC55695F4F6E-5108-0000061F69E0516A_zps6f64f4f5.jpg

58A04F85-C44B-497C-A731-7F986ED8131A-5108-0000061F7DC65304_zps84c0320a.jpg

De ser aldri ut til å gå innom ventilen som Quattro linket til.. :-)

Rettelse; Jeg finner ikke nevnte ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes bremseslanger alle bevegelige steder, som bl.a. på bildet ditt, mellom karosseri og baksving. Om du skal ha rør mellom bremsesylinder og slange så er vel det en liten bit på ~40 cm eller noe slikt? Du kan måle lengden på det du har og opplyse det når du skal ha nytt.

b1c3ef3aa555cedf390ca66eadecf7ef.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du f.eks. kjøper på Biltema så må du bøye selv, er temmelig sikker på at du kun får rette rør på Mekonomen også. Vet Møller har solgt ferdig bøyde rør, koster da selvsagt noe mer. Ellers er det nokså enkelt å bøye de selv, med riktig verktøy.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider