Christoffer Kjersem Skrevet April 22, 2013 Rapporter Share Skrevet April 22, 2013 Hei, holder på å ser på annlegg til min Mercedes E 2001. Har kjøpt meg: Dynabel BF4501 forsterker Denne: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://images.bimmers.no/files/wgbumh9k7b0bx57cexhw.jpg&imgrefurl=http://www.bilforumet.no/kjop-og-salg/bilstereo-til-salgs/260960-stor-anleggspakke-selges-samlet-i-deler.html&h=712&w=1000&sz=163&tbnid=n1EtDZjzsPWbWM:&tbnh=90&tbnw=126&zoom=1&usg=__Sb9LCvMZYH7aHisj5tj3ZgbqUtE=&docid=7JC0PeOFunEAWM&hl=no&sa=X&ei=6qF1UbGrD4Gg4gTL8oCoBw&ved=0CEQQ9QEwAw&dur=362 Og Dynabel Boomboxer (2x12") Denne: Google Bilder-resultat for http://www.autodesign.no/file/thumb/file/4/476004&width=1000&height=756&zwidth=1000&zheight=756&x=500&y=378.jpg Mulig jeg har koblet det feil, men synest ikke det spiller bra nokk. Noen som vet om nye element jeg kan kjøpe til forsterkeren som spiller noe bedre? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 22, 2013 Rapporter Share Skrevet April 22, 2013 (endret) Hvordan har du koblet da? Om du har koblet bassen i 4ohm mot forsterkeren så har du "bare" 450W. Får du koblet bassene ned til 2ohm har du 800watt ut på forsterkeren. Og har du justert på innstillingene på forsterkeren? Endret April 22, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Kjersem Skrevet April 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2013 Hvordan har du koblet da? Om du har koblet bassen i 4ohm mot forsterkeren så har du "bare" 450W. Får du koblet bassene ned til 2ohm har du 800watt ut på forsterkeren. Og har du justert på innstillingene på forsterkeren? Ja, var det jeg trodde. Skal sjekke imorgen hvordan de er koblet. Har justert instillingene ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Du kan ikke koble den der i 4ohm mot den forsterkeren, så enten har du koblet i 2ohm, eller så har du surra og koblet den i 8ohm... Med mindre du bare har koblet til en sub da. Du skal koble hvert element til hver sin utgang på forsterkeren. Siden dette er en og samme utgang så har du da paralellkoblet og havner på 2ohm. Du må være 100% sikker på at du har koblet riktig pluss og minus på begge elementene, hvis ikke blir det ikke spes mye trykk i dem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Kjersem Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 (endret) Du kan ikke koble den der i 4ohm mot den forsterkeren, så enten har du koblet i 2ohm, eller så har du surra og koblet den i 8ohm... Med mindre du bare har koblet til en sub da.Du skal koble hvert element til hver sin utgang på forsterkeren. Siden dette er en og samme utgang så har du da paralellkoblet og havner på 2ohm. Du må være 100% sikker på at du har koblet riktig pluss og minus på begge elementene, hvis ikke blir det ikke spes mye trykk i dem ;) Som jeg har sagt før så vet du hvilke kasse og hvilken forsterker jeg har. Har 2 bilder av hvordan jeg har koblet det ;) Her er baksiden av kassa: [ATTACH]38014[/ATTACH] 2 kabler går fra samme utgang til 1 element og de 2 andre til det andre elementet: [ATTACH]38015[/ATTACH] Endret April 23, 2013 av Christoffer Kjersem Manglet informasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Da har du koblet i 2ohm ja :) Da gjennstår å sjekke om det er riktig pluss og minus på begge elementene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Har du koblet signal kabelen til rear, eller sub på spilleren? Om den er koblet til rear, og spilleren er satt opp til å kutte ved 100-120Hz så vil du ikke få så mye lyd ut på forsterkeren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Kjersem Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Har du koblet signal kabelen til rear, eller sub på spilleren? Om den er koblet til rear, og spilleren er satt opp til å kutte ved 100-120Hz så vil du ikke få så mye lyd ut på forsterkeren Går fra SUBWOOFER OUTPUT til forsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Kjersem Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Da har du koblet i 2ohm ja :)Da gjennstår å sjekke om det er riktig pluss og minus på begge elementene. Pluss og minus er riktig ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Kjersem Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Men kan det ha noe med att jeg bare har 6mm kabler fra batteri til forsterkeren? Lurer også på om jeg skal koble opp en kondensator, men hvor stort kvadrat bør jeg ha fra kondensatoren til batteriet, og hvor store til forsterkeren? Og går det greit og jeg har kondensatoren liggende ved batteriet og ikke i bagasjerommet? Har batteriet under baksetet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Dropp kondensator! 6mm² kan være litt lite ja. Bruker 6mm² høytaler kabler fra forsterkeren til bassen jeg :) Så der bør du nok legge opp tykkere kabel ja. Hop Audio, Velkommen til vår nettbutikk har billige, og gode kabler å legge. Selv bruker jeg 53mm², men holder nok med 25mm² på deg Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Kjersem Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Dropp kondensator! 6mm² kan være litt lite ja. Bruker 6mm² høytaler kabler fra forsterkeren til bassen jeg :) Så der bør du nok legge opp tykkere kabel ja. Hop Audio, Velkommen til vår nettbutikk har billige, og gode kabler å legge. Selv bruker jeg 53mm², men holder nok med 25mm² på deg Har 4mm² fra forsterker til subb, tror det holder Men er det virkerlig nødvendig med 25mm² til forsterkeren? :P Er det noen andre element som jeg kan bytte ut kassa med? kanskje en 12" som spiller minst like bra til Dynabel BF4501 forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Er vel en grunn til at det er 25mm² batteri terminaler på forsterkeren :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Den kassa skal spille ganske greit den altså, så det er nok noe annet feil her... Hvor høyt står gain? Hva står delefilteret til suben på? Ta å mål hvor mye spenning du har frem til forsterkeren når du spiller, bør være MINST 13 volt der ;) Det er bedre med en tykk ledning enn en som er for tynn, så kjør på med 25mm2 du... Får du liv i den suben sånn det skal være, så trenger du en forsterker til fronthøyttalerene dine også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet April 25, 2013 Rapporter Share Skrevet April 25, 2013 Den forsterkeren trenger 25mm². Legg opp 50mm² kabel. Så kjøper du deg en av disse her Overgang for 50mm2 kabel til 25m2 terminal (Produktdetaljer) [dynaBel AS] Og når den kassa der våkner til liv trenger du garantert en forsterker til frontsettet til og holde følge med subkassa som cossiemk1 sier her :) Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg