Gå til innhold

kva er forskjell på 1Z og ALH motor? og kva eg forskjell på pp520 og pp764 dysespiss?

Ranger emnet


volvo kjørar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sett litt rundt på nettet og vurderer å bytte dyser på golfen min. (1,9 tdi, 1Z)

 

Lest at 1Z liker best pp520 dysene, og at ALH liker pp764 dysene.

men kva er egentlig forskjell på 1Z og ALH? er det turbo? ecu?

 

Skal skal også chippe motoren.

 

Er pp764 større enn pp520?

 

Sitat fra plassen er fant infoen: "Passer ikke på PD-motorer,ypperlig oppgradering for 90 og 110 hk tdi-motorer,cirka 25 hk og 45 nm UTEN å chippe.

PS! For de som har 90 hk TDI har jeg også nyere type ecu som kombinert med custom-chip skal gi cirka 135 hk og 335 nm."

 

Nåken som veit meir enn meg? :) takker for svar. !

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med ecconor - www.ecconor.net

Han er norges billigeste på dyser til TDI og har veldig god kjennskap til dysevalg.

 

AHU ECU er MSA15.5 mot 1Z sin som er MSA12. Bytt hjerne og du går fra 8 bit til 16 bits system, 2 bar map til 2,5bar map osv. Mye kjappere og kapabel hjerne.

 

T3 og K24 passer såklart hvis du også bruker eksosmanifold fra 1.6TD Downpipe fra tidlig AAZ (frem til '93) har rett flens ikke sikker på hvordan det blir med olje tilførsel/retur og luftføring, mulig det passer og hvis ikke så er det ikke umulig å fikse. Men husk på at disse turboene har myyyye lag og kommer ikke skikkelig igang før du på en TDI er tom for turtall...

 

GT1544 turboen som er originalt makses ut på rundt 130hk/300Nm, da med PP520 dyser og helt røykfritt. PP764 dyser gir nok litt mer krefter men sikkert litt svartrøyk som resultat, ikke prøvd denne komboen (desverre)

 

Ellers så har du jo K03/K04 hybriden som jeg sendte deg link til som er en plug and play oppgradering, gir ikke allverdens mer.

 

Står jo mye her om modifisering av denne motoren: Performance Mods (sendt til deg tidligere) 1Z og AHU er så og si samme motorene.

 

Skal du ha skikkelig futt er det VNT konvertering som gjelder, bruke deler fra AFN, og hvorfor da ikke bare gå rett på en turbo fra Passat/A4/A6 130hk TDI, skal holde til 170/180hk med rette dysene (R520?). Må være fra langstillt motor da de har delt manifoil og turbo.

 

Alt etter chip og dyser betyr at du må oppgradere clutch....

 

Her har de mye snacks...

Engine Parts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår