Gå til innhold

Varmstart problemer Audi 80

Ranger emnet


Audi80-1992

Anbefalte innlegg

Og prøvde med startgass, og da økte motoren litt på turtall når jeg sprayet akkurat i overgangen til motoren fra luftfiltere

 

Kan du spesifisere nærmere, evt. ta et bilde og markere. Er uansett et tegn på at motor suger falskluft, og som sagt er dette typisk feil ved de fleste motorproblemer. Gummibelgen må sjekkes, samt slanger og rør som går inn på den.

 

Eller marker på mitt bilde...

vredelavinnsugetpplassigjen.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du av den store gummibelgen og sjekker den grundig for sprekker. Sjekk alle rør og slanger koplet inn på denne, samt slanger til ISV (tomgangsregulator). Sjekk også slangene som er på gasspjeldet.

 

Slangene er markert her.

VAC1AAR.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål til.

Bilen lekker ikke på tomgang, men med en gang jeg setter på tenning og bensinpumpa begynner å gå, så lekker det, så da er jo lekasje etter pumpe, og til slangene som går vidre til motorrom...

Fant ut at det var 3 slanger og er lekasje ved den ene klemma, og der drøpper det bra når bilen står på tomgang.

Men når bilen kaldstarters så vil det jo føres inn mer bensin så da får jo motoren nok, og da starter den jo. for lekker ikke noe mer da en det gjør på en varmstart. Og når jeg kobler av ledningen på kjølesensoren, vil ikke da motoren tro at den er kald og føre inn mer bensin da? siden den starter jo da jeg gjør det.

For det er rart at bensin problemene og start problemene skulle starte likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen lekker ikke på tomgang, men med en gang jeg setter på tenning og bensinpumpa begynner å gå, så lekker det, så da er jo lekasje etter pumpe, og til slangene som går vidre til motorrom...

Fant ut at det var 3 slanger og er lekasje ved den ene klemma, og der drøpper det bra når bilen står på tomgang.

 

Her skriver du motstridende, tolker det slik at det ikke drypper når motor og tenning er av, men drypper ellers.

 

Drypper det av den slangen som går til bensinfilteret så er det den som kommer fra pumpe og går frem til motoren. Den andre slangen er retur fra bensintrykkregulatoren ved mengdefordeler, den siste er for bensindamp.

 

114201400.jpg

 

 

Men når bilen kaldstarters så vil det jo føres inn mer bensin så da får jo motoren nok, og da starter den jo. for lekker ikke noe mer da en det gjør på en varmstart.

 

Pumpa leverer mye mer bensin enn motor klarer forbruke, uansett. Pumpa levererr også 10 bar trykk, regulert ned til 6.5 bar i regulator. Lekkasjen har ikke noe med dine startproblemer å gjøre så leng.e det bare drypper.

 

Og når jeg kobler av ledningen på kjølesensoren, vil ikke da motoren tro at den er kald og føre inn mer bensin da? siden den starter jo da jeg gjør det.

For det er rart at bensin problemene og start problemene skulle starte likt.

 

Når du tar av pluggen på tempsensoren vil motor få mer bensin ja, altså kompanserer det for den falskluften motor suger inn.

Fiks falskluften og fiks bensinlekkasjen, er to separate feil og at du oppdaget de samtidig er nok en tilfeldighet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår