Gå til innhold

Ventiløftere har ødelagt kamaksling

Ranger emnet


pelano

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant denne fra Tyskland med løftere

NOCKENWELLE SATZ INKL 8 HYDROSTÖSSEL VW CADDY GOLF PASSAT POLO TRANSPORTER VENTO | eBay

og den har det delenummer du oppga

 

Ser det, men selger sender ikke utenfor Tyskland. Men det er lov å spørre ;)

Simmerringen koster lite, kjøpes på Møller. De selger selvsagt også kam til deg, men da til en helt annen prisklasse vil jeg anta.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det stor forskjell i kvaliteter på kamaksler?

Jeg fant her på ebay som et komplett sett, men virket nesten for billig :-)

Den har ikke G som siste bokstav i delenummer men D?

Jeg har en kamerat som bor i Sverige, og det er jo EU land så forsendelse er ikke noe problem.

CS-19007.1 Nockenwelle für VW Audi Seat 1,9 D TD AAZ 1Y | eBay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kvalitetsforskjeller på kammer, da med tanke på effekt og slitestyrke. Original kammer har en hardhet på 50 HRc (Rockwell cone), enkelte billigkammer er en del under og stiller mye høyere krav til oljen.

 

Det står at kammen er til AAZ og 1Y i bl.a. Golf 3, men de har ikke kam med D bak delenummeret, men G. Kan være skrivefeil, for teksten i auksjonen tilsier at det er riktig kam ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har de fleste årene gått i Finnmark, og der salter de ikke. I tillegg har min datter regelmessig tatt understellsbehandling, så a, karosserimessig er den faktisk meget bra, men......den er gammel.

Har søkt diverse steder etter en topp, men det eneste brukbare jeg har funnet et en hel motor.

Tips hvor jeg kan finne en topp?

Dessuten, tusen takk for hjelpen her, den har vært MEGET viktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår