Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Så, hvis jeg har fått dette riktigt! Du har en bil som er avregistrert og ikke betalt avgifter på.Du har da kjøpt egne skilt og satt den fra deg på et lukket område.Dette har Tollvesenet oppdaget og tatt skiltene.Du har satt skilt på en bil som ikke skulle hatt skilt.....dokumentforfalskning! De kan gå inn på lukket område og også bruke makt for å utføre tjenesten sin. Ikke så lenge bilen ikke er registert eller ute på veien. En uregistert bil er bare en gjenstand og så lenge den står i ro kan ingen forlange hverken det ene eller andre Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Feil! Når man setter på skilter med rett regnr så er det en stor forskjell med et skilt hvor det står bruktbil!En uregistert parkert bil er en uregistert parkert bil uansett hva det står på den. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Denne bilen er uregistrert men eier får den til å fremstå som registrert. Dette ved å sette på kjennemerke med rett regnr. Hvis ikke du ser forskjell på et regnr og et skilt med "bruktbil" på så vrenger og vrir du noe forferdelig. Selvfølgelig ser jeg forskjell, det er ikke det som er greia. Greia er at så lenge bilen er uregistert og ikke i bruk er det ingen som kan forlange hverken det ene eller andre. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Hva vil du at tollvesenet skal tro når de påtreffer en bil som ikke skal være registrert,men står med skilter på? De kan ikke bare unnlate å gjøre noe. Utgangspunktet er at det IKKE skal være noe kjennemerke på den bilen. Hadde det stått "bruktbil" eller noe annet enn et regnr,så hadde ikke tollvesenet gjort noe. Hva tollvesenet skal tro er urelevant, det er hva de gjør som er greia. Legg gjerne frem en link til en lov eller forskrift som viser hva som er ulovlig her. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Tror noen her må ta seg ein tur på bt eg å må få forklart ka skilter på bilen betyr i dag Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Hvis jeg unnlater og betale avgifter på bilen min så kan tollvesenet om de vil komme hjem til meg og ta skiltene. Eier fikk en uregistrert bil til å fremstå som registrert ved å sette på kjennemerke. Dette er dokumentforfalskning!Hva har det med saken å gjøre? Bilen din er registert. Hadde han KJØRT med bilen ville det vært dokumentforfalskning. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Prøver å se saken litt objektivt og ser at begge sider har et poeng, men som Mondeo skriver, er kun det som kan hjemles i lovverket som teller. Dette er mat for en advokat, har trådstarter fri rettshjelp av noe slag ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Hva om bilen står inne i garasjen og du er i utlandet 6måneder og har glemt eu kontroll,kan tullvesenet evt uvesenet da ta seg inn i garasjen for og ta skiltene? politiet må ha ransakningsordre for og ta seg inn,skulle jo tro dette gjaldt andre etatene også. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Mail er sendt Statens Vegvesen, svar avventes Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Blir en bil filmet med ett av desse superkameraene til SVV. kommer det øyeblikkelig frem om alt er ok. mangler der: Pkk godkjenning, årsavgift eller forsikring så ryker skilta.. uansett om der er 7 kolikksjuke unger i den! :) grunnen for å nappe ta desse skilta til trådstarter er vel ikke mye å stusse i. ? han mangler ALT.. Hoste opp en dårlig unnskylding om: "Hadde akkurat fått skilta.. borra nye hull å skulle se om de passa" kan vel berge deg.? Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Blir en bil filmet med ett av desse superkameraene til SVV. kommer det øyeblikkelig frem om alt er ok. mangler der: Pkk godkjenning, årsavgift eller forsikring så ryker skilta.. uansett om der er 7 kolikksjuke unger i den! :) grunnen for å nappe ta desse skilta til trådstarter er vel ikke mye å stusse i. ? han mangler ALT.. Hoste opp en dårlig unnskylding om: "Hadde akkurat fått skilta.. borra nye hull å skulle se om de passa" kan vel berge deg.? Han mangla alt ja, derfor var ikke kjøretøyet i bruk.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Å det skal Tollvesenet vite? Politiet kom å dro utgådde prøveskilt av en bil jeg hadde. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Å det skal Tollvesenet vite? Politiet kom å dro utgådde prøveskilt av en bil jeg hadde.De kan i hvertfall ikke gå ut fra det motsatte. Uskyldig til det motsatte er bevist.Og hvis du leser på kjøreseddelen til prøveskiltene ser du hvorfor politiet gjorde det Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Hvorfor skulle han da sette kjennemerke på bilen? Disse kunne han ha hatt klar innendørs til den dagen bilen var registrert. Finner ingen lovhjemmel der det står at det er forbudt jeg. Gjør du? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 En jeg jobber attmed dro på ferie i fjorsommer, Kjerring, unger oppakning takboks.. osv.. Midt oppi ødaste brusdalen for de som veit.. Vart han vinka inn.. Mangla Pkk-ok! klipp! en seremoni uten like for å få taki leiebil osv.. Pkk'n var ok.. Men verkstedet hadde glemt å maile inn resultatet.. så ingen kjære mor viss der er skilt på biler som ikke skal ha det, Å infoen om trådstarters bil er nok: "Kjennemerker innlevert". Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg