EaglePilot Skrevet September 1, 2013 Rapporter Share Skrevet September 1, 2013 (endret) Jepp, så og si samme situasjon som jeg har skrevet tidligere tror jeg ;) Men men, dere får diskutere videre dere :) ... så du hadde altså kjøpt nye skilt hos biltilsynet og montert dem på bilen din, men det viste seg altså at de skiltene biltilsynet hadde solgt og utlevert til deg var forfalskede (av biltilsynet) ???? ..... mer eller mindre på samme måte pebe1 hadde kjøpt og betalt for sine skilt ............ ?????????????????????? Endret September 1, 2013 av EaglePilot Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 1, 2013 Rapporter Share Skrevet September 1, 2013 Å dere er gode, nei jeg hadde satt helt vanlige skilt på en bil som ikke var godkjent for trafikk.Skiltene var dog ikke innleverte når bilen ble nektet brukt. Skiltene ble satt på og bilen ble hensatt på en plass der vanlige folk ikke har adgang til. Dette gjelder dog ikke staten som kan ta seg inn der de ønsker. Så, ikke bry dere om meg. Klag og kveruler heller på staten :-P Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 1, 2013 Rapporter Share Skrevet September 1, 2013 I Norge kan man kjøpe kjennemerker til veterankjøretøy. Men det er smått utrolig at man kan tro at det er fritt fram og montere disse på kjøretøy som ikke er registrert. TS sitt forelegg er et godt eksempel på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet September 2, 2013 Rapporter Share Skrevet September 2, 2013 Å dere er gode, nei jeg hadde satt helt vanlige skilt på en bil som ikke var godkjent for trafikk.Skiltene var dog ikke innleverte når bilen ble nektet brukt. Skiltene ble satt på og bilen ble hensatt på en plass der vanlige folk ikke har adgang til. Dette gjelder dog ikke staten som kan ta seg inn der de ønsker. Så, ikke bry dere om meg. Klag og kveruler heller på staten :-P Var det skiltene som hørte til bilen, eller til en annen bil? Samme hva, i dette tilfellet høres det ut som skiltene var "ulovlig i dine hender" da de skulle vært innlevert, i motsetning til skiltene i pebe1's tilfelle........ I tilfelle uten "search warrant" = som MAFIAEN gjør --- tilfeldighet, eller..... Samme hva i begge tilfeller - ser enda ikke at noen har forfalsket noen dokumenter som for eksempel noen skilt, da de er i begge tilfeller lovlig kjøpt og betalt hos biltilsynet / fabrikk som produserer lovlig skiltet. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 2, 2013 Rapporter Share Skrevet September 2, 2013 Å dere er gode, nei jeg hadde satt helt vanlige skilt på en bil som ikke var godkjent for trafikk.Skiltene var dog ikke innleverte når bilen ble nektet brukt. Skiltene ble satt på og bilen ble hensatt på en plass der vanlige folk ikke har adgang til. Dette gjelder dog ikke staten som kan ta seg inn der de ønsker. Så, ikke bry dere om meg. Klag og kveruler heller på staten :-P Altså en helt annen problemstilling Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 2, 2013 Rapporter Share Skrevet September 2, 2013 Helt identisk sak,begge hadde utstyrt uregistrert kjøretøy med kjennemerker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 3, 2013 Rapporter Share Skrevet September 3, 2013 Helt identisk sak,begge hadde utstyrt uregistrert kjøretøy med kjennemerker.Selvfølgelig mener du det, men den gamle saken dreide seg om skilt som teknisk sett var beslaglagt, mens det her dreier seg om helt lovlig kjøpte og betalte skilt. Ganske stor forskjell på beslaglagt og kjøpt i min bok Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 3, 2013 Rapporter Share Skrevet September 3, 2013 Selvfølgelig mener du det, men den gamle saken dreide seg om skilt som teknisk sett var beslaglagt, mens det her dreier seg om helt lovlig kjøpte og betalte skilt. Ganske stor forskjell på beslaglagt og kjøpt i min bok Hvorfor fokuserer du på hvordan skiltene er kommet i hende på TS og Viking067? Det er totalt uinteressant TS og Viking067 fikk ikke forelegg for hvordan de skaffet seg skiltene. De fikk begge forelegg fordi de monterte skilter på et kjøretøy som var uregistrert og fikk det til og fremstå som registrert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Selvfølgelig mener du det, men den gamle saken dreide seg om skilt som teknisk sett var beslaglagt, mens det her dreier seg om helt lovlig kjøpte og betalte skilt. Ganske stor forskjell på beslaglagt og kjøpt i min bok HELT enig, det er stor forskjell mellom disse to sakene, men i begge tilfeller ser jeg med mine (elendige - ?) øyne overhode ikke det minste tegn til noe som kan kalles dokumentforfalskning! Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Straffeloven §182 sier at det er dokumentforfalskning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 (endret) De tre innledende paragrafene i straffeloven kapittel 18 om dokumentfalsk §179-181 inneholder legaldefinisjoner og har ingen straffetrusler. §179 Ved dokument forstaaes i denne lov enhver GJENSTAND,som i skrift eller paa anden maade indeholder et tilkjendegivende,der enten er af betydning som bevis for en ret,en forpligtelse eller en befrielse fra en saadan eller fremtræder som bestemt til at tjene som bevis. Endret September 4, 2013 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Hvorfor fokuserer du på hvordan skiltene er kommet i hende på TS og Viking067? Det er totalt uinteressant TS og Viking067 fikk ikke forelegg for hvordan de skaffet seg skiltene. De fikk begge forelegg fordi de monterte skilter på et kjøretøy som var uregistrert og fikk det til og fremstå som registrert. Fordi det er stor forskjell på å montere et beslaglagt "dokument" kontra et lovlig anskaffet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Fordi det er stor forskjell på å montere et beslaglagt "dokument" kontra et lovlig anskaffet Har ingen betydning for saken,de skal ikke monteres på uregistrert kjøretøy uansett hvordan de er anskaffet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Har ingen betydning for saken,de skal ikke monteres på uregistrert kjøretøy uansett hvordan de er anskaffet.Du har sagt det noen ganger nå Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Du har sagt det noen ganger nå Ja og selv om TS har fått forelegg for bruken av skiltene så går det ikke inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg