Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Da burde det vel være tollvesenet som bærer bevisbyrden på at deres påstand er sann? I såfall vil de jo slite med å fremskaffe et sådan bevis - på noe som ikke har skjedd. EaglePilot reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilpleie Gærning Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Gratulerer :) Jeg mener dette uten tvil var det riktige utfallet i saken, men synes denne diskusjonen har vært veldig interessant uavhengig av utfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Myndigheten regner en bil for i bruk når den er utstyret med skilter. Da skulle det rekke med beviset som tollvesenet har at bilen var utstyret med ulovlige skilter. Denne saken antar jeg har blitt henlagt pga ressursmangel eller at det ikke er hensigtsmessig og ta den videre og ikke fordi det han har gjort er lovlig. Jeg forstår tollvesenet sin reaksjon i denne saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiltax Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Regner med Rsele passer fint inn i det offentlige byråkratiet og alle de paragrafrytterne. Er vel mulig å bruke skjønn og ikke kaste bort våre skattepenger på sånn pirk..... En bil som står bak en verksted og ikke kjørbar.. er vel ikke noe å kaste bort tid og penger på? Har heller ikke skjedd noe ulykke eller alvorlig bedrageri.. Har noen sett og anmeldt han for å kjøre ute på veien??? Nei?? Ikke rart Norge går i grøfta pga den norske mentaliteten.... Siter Mercedes 230E 91mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Registrerer at regler og lover i dette landet skal omgås så lenge det er pirk,at ingen er bedratt og det ikke har skjedd noen ulykke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Registrerer at regler og lover i dette landet skal omgås så lenge det er pirk,at ingen er bedratt og det ikke har skjedd noen ulykke. Tror du skjønner hva Kiltax ville frem til - og jeg er helt enig med at dette er flisespikkeri. Det er helt greit å bruke ressurser på å ta kjeltringer, men i min verden er ikke TS en kjeltring, derav er det sløsing av ressurser (våre skattepenger). EaglePilot reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 .... helt enig med deg quattro73 og deg Kiltax (kill the tax) ...... og det er nok de fleste (99%) andre her ! Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Myndigheten regner en bil for i bruk når den er utstyret med skilter. Da skulle det rekke med beviset som tollvesenet har at bilen var utstyret med ulovlige skilter. Denne saken antar jeg har blitt henlagt pga ressursmangel eller at det ikke er hensigtsmessig og ta den videre og ikke fordi det han har gjort er lovlig. Jeg forstår tollvesenet sin reaksjon i denne saken. "ikke hensiktsmessig" er nok nær sannheten ja. Å tape en slik sak der retten klargjør privat eiedomrett vs offentlige myndigheter er nok ikke hensiktsmessig for tollvesenet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 "ikke hensiktsmessig" er nok nær sannheten ja. Å tape en slik sak der retten klargjør privat eiedomrett vs offentlige myndigheter er nok ikke hensiktsmessig for tollvesenet. Det er ingen rett som har henlagt saken til TS. Det er det politiet som har gjort. Nå har tollvesenet anket saken og nå er det en uavhengig nemd som ser på om henleggelsen var berettiget eller om politiet må oppta saken på nytt. Dette handler ikke om offentlig myndighet og privat eiendom,den handler om et kjøretøy som ikke skal være utstyrt med kjennemerker fordi kjøretøyet er uregistrert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pebe1 Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Nå skal vi se hvem som har rett til slutt i denne teite saken. Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Jeg blir rett og slett bekymret over hvor mye ressurser Tollvesenet kan bruke og kreve brukt på en slik fillesak. Hva er poenget? Er det prestisje eller hva er grunnen? Stiller meg og meget skeptisk til at saken blir gjenopptatt i det hele tatt "Til skade for siktede, strpl. § 393"Grunn til å anta"Kravene til gjenåpning til ugunst for siktede er generelt meget strenge. Kravet som stilles er at de nye opplysningene betyr at det er ”grunn til å anta” at saken ville ha fått et annet utfall, noe som betyr at det må foreligge sannsynlighetsovervekt for at dommen ville ha blitt strengere. For å gjenåpne en sak til gunst for siktede stilles det bare krav om at det ”synes egnet til” at de nye opplysningene m.m. ville medført frifinnelse eller en mildere dom m.m. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Oktober 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Tullvesenet kan ikke miste ansikt og tape "saken" (selv om de har hatt feil hele tiden). Tid, kostnader og penger er IKKE noe problem, selv om de fortsatt og for all fremtid har feil, selv om de skulle være heldige nok til å finne en "dommer" som de kan vri hodet litt på og snu ting til deres side.............................. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pebe1 Skrevet November 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2013 Da fikk jeg brev fra myndighetene igjen. Saken henlagt av riksadvokat ! :) Og denne gangen er det uten klagerett:) Meg - Tullvesen: 2 - 0 Da kan endelig tollvesenet ryke og reise... Takk for god støtte, vi vant! :) :checkflag: EaglePilot, Jesper1201, Bilpleie Gærning og 2 andre reagerte på dette 5 Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 29, 2013 Rapporter Share Skrevet November 29, 2013 Gratulerer! :) Men, uthenging er både ukult og unødvendig... :) Quattro73 og Rsele reagerte på dette 2 Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet November 29, 2013 Rapporter Share Skrevet November 29, 2013 GRATULERER, IGJEN ! Så viser det seg selvsagt at jeg og 99 % av alle andre her har hatt rett hele tiden, (selvsagt er det 1 eller 2 som ikke er med på dette) ! Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg