Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 (endret) Nei, og min interesse for å diskutere dette med deg er særdeles laber, for å si det mildt. Min mening/oppfatning er at Bilforumet skal være et sted der vi hovedsaklig hjelper hverandre med bilrelaterte problemer/spørsmål. Jeg bruker temmelig mye tid her på forumet, og min intensjon har alltid vært å hjelpe andre, etter beste evne og så mye jeg kan - ikke bruke tiden til å kverulere. Jeg synes jeg kom med et lett spørsmål. Registrerer at du ikke ønsker å svare på det med henvisning til min personlige oppfatning av saken. Det var din oppfatning av hva som var forskjellen på et registrert og et ikke registrert kjøretøy jeg ønsket og få en forklaring på. Ser at min person er lettere og diskutere enn sak. Hvis du mener jeg tar din tid så trenger du jo ikke å svare... Endret Juni 20, 2013 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 (endret) Mitt spørsmål er fremdeles enkelt, etter all denne tid har jeg enda ikke fått et dekkende svar: Hvilket dokument er blitt dokumentforfalsket (forandret)? Dokumentforfalskning = å forfalske (forandre / modifisere) et dokument fra orginalt, vilket "dokument" er det som er blitt forfalsket (forandret / modifisert) i dette tilfellet? Det gamle vognkortet (dersom eier fortsatt har det) er et dokument, har eier forfalsket (forandret) det på noe vis? Skiltene er dokumenter og de har han lovlig kjøpt og betalt, de har han ikke forfalsket (forandret) på noe vis. Førerkortet til eier er et dokument, er det forfalsket (forandret) på noe vis? EU kontroll seddel hadde han ikke på den tid denne sagaen begynte, så det har han tydeligvis ikke forfalsker (forandret)? Bilen er ikke et dokument. Så hvilket annet dokument er det som eier har forfalsket (forandret / modifisert)? Endret Juni 20, 2013 av EaglePilot Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Mitt spørsmål er fremdeles enkelt, etter all denne tid har jeg enda ikke fått et dekkende svar: Hvilket dokument er blitt dokumentforfalsket (forandret)? Dokumentforfalskning = å forfalske (forandre / modifisere) et dokument fra orginalt, vilket "dokument" er det som er blitt forfalsket (forandret / modifisert) i dette tilfellet? Det gamle vognkortet (dersom eier fortsatt har det) er et dokument, har eier forfalsket (forandret) det på noe vis? Skiltene er dokumenter og de har han lovlig kjøpt og betalt, de har han ikke forfalsket (forandret) på noe vis. Førerkortet til eier er et dokument, er det forfalsket (forandret) på noe vis? EU kontroll seddel hadde han ikke på den tid denne sagaen begynte, så det har han tydeligvis ikke forfalsker (forandret)? Bilen er ikke et dokument. Så hvilket annet dokument er det som eier har forfalsket (forandret / modifisert)? Hva kaller du det og sette skilter på et kjøretøy som ikke er registrert? Og husk at det ikke er noen annen lov for et veterankjøretøy når det gjelder registrering annet enn at du kan kjøpe tidsriktige kjennemerker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Er det ikke nok snart? Jeg blir tidvis flau over å lese enkeltes kverulerende innlegg.. Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Hva kaller du det og sette skilter på et kjøretøy som ikke er registrert? Og husk at det ikke er noen annen lov for et veterankjøretøy når det gjelder registrering annet enn at du kan kjøpe tidsriktige kjennemerker. Spørsmålet var: Hvilket dokument er det som er blitt dokumentforfalsket (= forandret / modifisert / endret). Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 (endret) Ser at min person er lettere og diskutere enn sak. Hvis du mener jeg tar din tid så trenger du jo ikke å svare... Det siger ikke så fort inn hos deg, tydeligvis. Jeg har skrevet før og prøver atter en gang, jeg er alt annet enn interessert i å diskutere din person. Du har i denne saken gjort deg opp din mening, ser da liten vits i å bruke videre med tid på den. Vil da heller vie min oppmerksomhet til noe konstruktivt, som å hjelpe andre. Du er hjertelig velkommen til å prøve det en gang :) Endret Juni 20, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Spørsmålet var: Hvilket dokument er det som er blitt dokumentforfalsket (= forandret / modifisert / endret). Utrolig hvor vanskelig dette skulle være! En bil som er avskiltet skal ikke ha skilter være seg rett eller uriktig kjennemerke. Det er dokumentforfalskning og ta seg til rette og få et kjøretøy som er uregistrert til å fremstå som registrert. Hva er forskjellen på et registrert kjøretøy kontra et uregistrert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Det siger ikke så fort inn hos deg, tydeligvis. Jeg har skrevet før og prøver atter en gang, jeg er alt annet enn interessert i å diskutere din person. Du har i denne saken gjort deg opp din mening, ser da liten vits i å diskutere mer. Vil da heller vie min oppmerksomhet til noe konstruktivv, som å hjelpe andre. Du er hjertelig velkommen til å prøve det en gang :) Jammen kjære Quattro73 det har jo du også,gjort deg opp din mening om saken. Hvorfor bruker du det mot meg? Jeg respekterer din mening men tror du tar feil. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Kan du beskrive for meg forskjellen på et kjøretøy som er registrert og et som ikke er registrert?Hvor mange ganger må det beskrives for deg? Registert vil si at bilen har fått utstedt et vognkort fra Statens Vegvesen, ikke at noen har montert noen plater på en metallklump bak et verksted Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Hva kaller du det og sette skilter på et kjøretøy som ikke er registrert? Og husk at det ikke er noen annen lov for et veterankjøretøy når det gjelder registrering annet enn at du kan kjøpe tidsriktige kjennemerker.Det kalles montering.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Da er det godt for rettssikkerheten at vi har lover som setter seg over hva enkelte polititjenestemenn tror og synes. : Ærlig talt, rettsikkerheten for hvem? Tollvesenet?. Sløsing med ressurser kaller jeg det. Men det er jo fint at en enkelt tjenestemann ikke kan avgjøre, det blir så mye bedre med en enkelt jurist.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80 blå Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Rsele er på ferde igjen ser jeg :ahahahhaha: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Jammen kjære Quattro73 det har jo du også,gjort deg opp din mening om saken. Hvorfor bruker du det mot meg? Jeg respekterer din mening men tror du tar feil. :) Bruker det mot deg, hva i all verden snakker du om nå? Ja, jeg har min mening og du har din, ingen har sagt vi må bli enige. Min mening er at stakkaren er uskyldig, og at han har skrudd en par metallplater på bilen uten noen videre hensikt, og uten intensjon om å opptre ulovlig. Det jeg synes, er at du leser lovverket kun med en tanke - å domfelle en uskyldig stakkar, men sliter med å hjemle det noe fornuftig sted i lovverket ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Utrolig hvor vanskelig dette skulle være! En bil som er avskiltet skal ikke ha skilter være seg rett eller uriktig kjennemerke. Det er dokumentforfalskning og ta seg til rette og få et kjøretøy som er uregistrert til å fremstå som registrert. Hva er forskjellen på et registrert kjøretøy kontra et uregistrert? Ja det ser ut til å være vanskelig å få svar fra noen --- et svar som det er mening i og som besvarer spørsmålet: Vilket DOKUMENT er det som er blitt dokument-forfalsket (modifisert/endret/forandret/etc). Et dokument er et objekt (tror jeg det heter) da må svaret kunne besvares med ett enkelt ord --- et object. Har nå prøvd å få svar fra alle her i ukevis, men det er ikke et eneste medlem som kan komme med et "ett-orig" svar...................... Svaret skal kun ha ett ord. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Hvor mange ganger må det beskrives for deg? Feil!! Et uregistrert kjøretøy kan også ha vognkort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg