Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Bruker det mot deg, hva i all verden snakker du om nå? Ja, jeg har min mening og du har din, ingen har sagt vi må bli enige. Min mening er at stakkaren er uskyldig, og at han har skrudd en par metallplater på bilen uten noen videre hensikt, og uten intensjon om å opptre ulovlig. Det jeg synes, er at du leser lovverket kun med en tanke - å domfelle en uskyldig stakkar, men sliter med å hjemle det noe fornuftig sted i lovverket ;) Vi får vente og se... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Rsele er på ferde igjen ser jeg :ahahahhaha: Personangrep er tingen! Hva hadde dette med saken og gjøre? Useriøst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Det kalles montering.... Det er ikke lov på noe som helst kjøretøy før det er registrert!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Det er ikke lov på noe som helst kjøretøy før det er registrert!! Og vi venter fortsatt på lovteksten............ Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Feil!! Et uregistrert kjøretøy kan også ha vognkort.Ja, har noen sagt noe annet? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80 blå Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Personangrep er tingen! Hva hadde dette med saken og gjøre? Useriøst! Virker bare som du av og til er uenig bare for å være uenig. Men det var ikke ment som et personangrep, så beklager at du tok det slik Rsele. Jeg hadde ikke satt en leende smiley bak om jeg mente noe ille med det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2013 Virker bare som du av og til er uenig bare for å være uenig. Men det var ikke ment som et personangrep, så beklager at du tok det slik Rsele. Jeg hadde ikke satt en leende smiley bak om jeg mente noe ille med det da. Min mening er ikke alltid motsatt om det kan virke sånn. ;-) Men har null tro på at du kan sette skilter på eget kjøretøy når du selv vil. Det er ikke Norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2013 Min mening er ikke alltid motsatt om det kan virke sånn. ;-) Men har null tro på at du kan sette skilter på eget kjøretøy når du selv vil. Det er ikke Norge!Det er så sant, helt enig i det! ... men det er IKKE dukumentforfalskning, og har på ingen måte noe med dokumentforfalskning (forfalske/forandre/modifisere et dokument) å gjøre. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juli 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2013 (endret) Kjennemerkene er et offentlig dokument som både identifiserer kjøretøyet og tillater bruk av kjøretøyet.(Derfor mener jeg et kjøretøy er i bruk når det er utstyrt med kjennemerker) I det de lovlige kjennemerkene monteres på kjøretøyet som er uregistrert blir det en forfalskning av dokumentet. Uregistrerte kjøretøy er ikke utstyrt med kjennemerker. At bilen står på privat område har ingen betydning da vegtrafikkloven gjelder over alt. Endret Juli 3, 2013 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2013 At bilen står på privat område har ingen betydning da vegtrafikkloven gjelder over alt. Den gjør ikke det vettu. § 1. Lovens område. Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn. Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juli 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2013 Den gjør ikke det vettu. § 1. Lovens område. Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn. Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn. Gjør det vettu! § 2. Definisjon Med veg forstås i denne lov også gate og plass,herunder opplagsplass,parkeringsplass,holdeplass,bru,ferjekai eller annen kai som står i umiddelbar forbindelse med veg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2013 Gjør det vettu! § 2. Definisjon Med veg forstås i denne lov også gate og plass,herunder opplagsplass,parkeringsplass,holdeplass,bru,ferjekai eller annen kai som står i umiddelbar forbindelse med veg. Og? Bilen står på baksiden av et verksted og er ikke synlig fra noen andre plasser enn akkurat denne tomta. ikke synlig fra vei, Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juli 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2013 Og? Og jeg blir beskyldt for å kverulere... Hvor står det noe om synlighet? Bilen står utenfor et verksted,da brukes betegnelsen parkeringsplass,plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2013 Og jeg blir beskyldt for å kverulere... Hvor står det noe om synlighet? Bilen står utenfor et verksted,da brukes betegnelsen parkeringsplass,plass. Ja, det er jo netopp det du gjør, så da får du værsågod tåle litt tilbake.Hvordan vet du at stedet bilen sto på bak verktedet er i umiddelbar forbindelse med veg? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juli 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2013 Kjennemerkene er et offentlig dokument som både identifiserer kjøretøyet og tillater bruk av kjøretøyet.(Derfor mener jeg et kjøretøy er i bruk når det er utstyrt med kjennemerker)I det de lovlige kjennemerkene monteres på kjøretøyet som er uregistrert blir det en forfalskning av dokumentet. Uregistrerte kjøretøy er ikke utstyrt med kjennemerker. At bilen står på privat område har ingen betydning da vegtrafikkloven gjelder over alt. I denne forbindelse er det IKKE det DU mener som har noen betydning Ingen dokument er forfalsket/forandret/modifisert, = ikke dokumentforfalkning. Kan være med på at det (muligens) er misbruk / ulovlig bruk / montering av skilter / dukumenter men IKKE dokumentforfalkning. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg