Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet

pebe1

Anbefalte innlegg

Dette er IKKE et kjøretøy som brukes på vei..

Men hvis man selv bestiller skilt og får dem hjem i postkassa. Må man da altså reise rett til Statens Vegvesen og levere dem?

Nei.. du legger de på høvlebenken i garasja til ting er iorden.. Lator velger å stole på deg, ikke mange åra sia de måtte ha bekreftelse fra SVV. før de kunne selge deg skilt.. Missbruk denne tilliten mange nok ganger, så blir det vel tilbake til den ordninga..

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. du legger de på høvlebenken i garasja til ting er iorden.. Lator velger å stole på deg, ikke mange åra sia de måtte ha bekreftelse fra SVV. før de kunne selge deg skilt.. Missbruk denne tilliten mange nok ganger, så blir det vel tilbake til den ordninga..

Enn så lenge har ikke engang Statens Vegvesen kunne påvise noen regler om hvor skiltene skal oppbevares. Og man kan nesten ikke kalle det missbruk når reglene mot det ikke finnes

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som loven som kommer på Torsdag, om att det er ulovlig å bruke telefonen menst du kjører bil.. skulle være unødvendig med ett forbud om det.. Det finnes ikke et forbud mot å lage vaffelrøre menst man kjører bil. Du gjør det bare ikke fordi du vet att du skal følge med på veien. ;)

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som loven som kommer på Torsdag, om att det er ulovlig å bruke telefonen menst du kjører bil.. skulle være unødvendig med ett forbud om det.. Det finnes ikke et forbud mot å lage vaffelrøre menst man kjører bil. Du gjør det bare ikke fordi du vet att du skal følge med på veien. ;)

Veitrafikklovens paragraf 3 regulerer det ganske greit

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det måtte likevell et forbud til mot å tukle med mobilen.. Fordi enkelte MÅTTE påstå att de klarte helt fint å kombinere bilkjøring å mobilbruk... ;)

Eller kanskje fordi folk generelt er mer avhengig av mobilen både på jobb og privat, enn det de er av vaffeljernet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor i all verden du skal sette på skilter på denne bilen!? altså, du har kopiert den originale tallrekken som tilhører bilen din på noen kopiskilt fra en skiltfabrikk som ikke samarbeider med statens vegvesen? jeg skjønner ikke hvorfor du gjør det! det blir jo som flere sier her dokumentforfalskning. om ikke vil det jo iallefall bli opfattet slik siden du bruker de rette tallene som om det skal se ut som den er godkjent med skilter. nå er det en annen ting å lage et morsomt navn eller noe å ha på bilen, men da må originale skilter være på bilen om du skal kjøre med den OG BILEN MÅ VÆRE GODKJENT. på show/ tilstelninger kan du plukke av orginal skilt å ha på noen egne, men da heller ingen god ide å kopiere den originale rekken. ser jo mange som har et ekstra skilt med frex noe morsomt skrevet på. foreksempel lastebiler. men slik min opfattning er, er at du har kopiert den originale tallrekken for at det skal se ut som bilen er godkjent. da vil folk/statens vegvesen opfatte dette som dokumentforfalskning. og du sier du har alt på ditt tørre! for meg virker det som du har tenkt å smugkjøre litt for hvorfor skal du ha disse skiltene ellers?? forstår det bare ikke. mulig jeg er stokk dum!!! kunne liksågodt kutta ut skiltene for du har jo ikke lov å kjøre den uansett... dette er og vil bli opfattet som dokumentforfalskning uansett om det ikke var din i din hensikt.

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor i all verden du skal sette på skilter på denne bilen!? altså, du har kopiert den originale tallrekken som tilhører bilen din på noen kopiskilt fra en skiltfabrikk som ikke samarbeider med statens vegvesen? jeg skjønner ikke hvorfor du gjør det! det blir jo som flere sier her dokumentforfalskning. om ikke vil det jo iallefall bli opfattet slik siden du bruker de rette tallene som om det skal se ut som den er godkjent med skilter. nå er det en annen ting å lage et morsomt navn eller noe å ha på bilen, men da må originale skilter være på bilen OG BILEN MÅ VÆRE GODKJENT. ser jo mange som har et ekstra skilt med noe morsomt skrevet på, foreksempel lastebiler. men slik min opfattning er, er at du har kopiert den originale tallrekken for at det skal se ut som bilen er godkjent. da vil folk/statens vegvesen opfatte dette som dokumentforfalskning. og du sier du har alt på ditt tørre! for meg virker det som du har tenkt å smugkjøre litt for hvorfor skal du ha disse skiltene ellers?? forstår det bare ikke. mulig jeg er stokk dum!!!

Les før du poster...

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilta er fullt lovlig erverva, det er bare det att de er montert på bilen før kriteria for å ha en bil med skilt er fullført. derfor vart de klippt.

Men det er vell som du sier.. Jeg er ikke overbevist om att denne bilen har stått stilt bak ett verksted med lukka bom hele tiden.. ;)

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider