Ole-H Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Lurer på om det er mulig og lakkere spon og få det pent? Tenkte da til f.eks. hattehylle og stereo... Åssen grunning må man evt. ha? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Vet om en som forhørte seg med billakkerer hvor mye han skulle ha for å lakke de selvbygde hifi-høytalerne hans. Han skulle ha 10.000kr fordi det var så ekstremt mye jobb å få det pent fordi materialet trakk til seg så mye lakk. Også skrives det forresten "spon" :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by mfafa Vet om en som forhørte seg med billakkerer hvor mye han skulle ha for å lakke de selvbygde hifi-høytalerne hans. Han skulle ha 10.000kr fordi det var så ekstremt mye jobb å få det pent fordi materialet trakk til seg så mye lakk. Også skrives det forresten "spon" :) Så mye jah... hva kan man evt. mette sponen med føre man lakkerer? Takker for opprettningen thumpsup Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Må vel sparkles, eller behandles med et annet stoff først. Deretter kan det lakkeres vanlig. Får vel utdypet av noen bilstereoeksperter her snart;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Lakka selv en SVÆR kasse laget av 22mm spon med lakkbokser fra biltema:D .. Tok først å spraya kassen med rester fra gamle bokser så brukte jeg 2stk bokser med svart.. ble helt greit, men var et par renninger siden jeg var utålmodig å spraya på formye for hvert lag.. til sammen brukte jeg vel 3stk spray bokser på en kasse som var ca 70*70*70cm.. Selvsagt blir det ikke 100% på denne måten, men det er billig.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Går vel kansje an å "mette" platene med en form for grunning først? F.eks. heftgrunn fra jotun eller noe lignende? Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by SyClOnE Går vel kansje an å "mette" platene med en form for grunning først? F.eks. heftgrunn fra jotun eller noe lignende? heftgrunn, hva er det for noe? må hvertfall være noe som lakken fester seg på. Og hvos lett trur du lakken sprekker ved litt høy lyd? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Heftgrunn er noe man bruker for at maling/lakk skal sitte ordentlig på overflater som egentlig ikke er så godt egnet til maling/lakking. Fåes kjøpt i malerforetninger. Navnet Heftgrunn er det forøvrig Jotun som har. Når det gjelder sprekk i lakken pga. høy lyd, så tror jeg ikke det blir noe problem. Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 enda bedre for å få en fin glatt ytre og som lakken sitter på: Glassfiber. kjøp deg en rull med glassfiber (strie) og tilhørende produkter og legg noen lag med dette.. så kan du lakke og få det pent Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 eg bygde egen kasse i kryssfiner, hadde eit par lag med glassfiber på framsida pussa og sparkla og lakkerte det i bilen farge. blei ganske bra synast eg. men aldi bruk silikon i skjøter og slikt på kassen, da danner det seg luftbobler under glassfiberen og det vil løsne fra kassen. bare eit lite tips. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Originally posted by jettamaster eg bygde egen kasse i kryssfiner, hadde eit par lag med glassfiber på framsida pussa og sparkla og lakkerte det i bilen farge. blei ganske bra synast eg. men aldi bruk silikon i skjøter og slikt på kassen, da danner det seg luftbobler under glassfiberen og det vil løsne fra kassen. bare eit lite tips. Takker veldig for det tipset :D Hadde liksom tenkt til og bruke det i skjøtene... har det blitt noen sprekker i lakken etter lyden? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Originally posted by Ole-H Takker veldig for det tipset :D Hadde liksom tenkt til og bruke det i skjøtene... har det blitt noen sprekker i lakken etter lyden? det har ikkje kommet nokon sprekker i lakken på kassen. eg trur redningen kan vera at eg bygde ein slags ramme inne i kassen med 5 x 2 cm stokker og limte det fast og i tilleg brukte eg masse skruer. tilslutt blei den veldig solid. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 her er kassen min under bygging og pussing. har ikkje eit bra bilde av kassen når den vart ferdig. skal ned å ta nokre bilder etterpå. http://img35.photobucket.com/albums/v106/jettamaster/sub.jpg Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Originally posted by jettamaster her er kassen min under bygging og pussing. har ikkje eit bra bilde av kassen når den vart ferdig. skal ned å ta nokre bilder etterpå. http://img35.photobucket.com/albums/v106/jettamaster/sub.jpg Hadde vært fint om du hadde tatt et bildet når den var ferdig jah :D Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Originally posted by Ole-H Lurer på om det er mulig og lakkere spon og få det pent? Tenkte da til f.eks. hattehylle og stereo... Åssen grunning må man evt. ha? Jeg har lakkert en del spon og MDF høyttalere. Og gjør det enkelt ved å slipe hele kassa gjevn, og fin. male med bengalakk (litt lysere en den farven du skal ha) 2 - 3 lag. slipe hele kassa igjen. lakkere med en grunning , event. slipe igjen. lakkere ett strøk med den farven du skal ha, latt det tørke hel, se om det ser bra ut, event slipe og gjenta. (ikke slipe helt ned, bare der det blei noe feil) legge på event struktur, om det er ønskelig. understell spray er kurrant til det. (den typen som tørker helt, og er overlakk bar) Og sprøyte så hele med lakken 3 - 4 strøk. og avslutte med 2 strøk klarlakk. også når du vil ha struktur. (så sant det ikke skal være matt) Det går fint å bruke Biltema produkter. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg