Peltz Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Hvor mye jobb er det å bytte rundt motor på en G60, til en VR6? Vr6'n er komplett med komplett ledningsnett og hjerne m.m og girkasse..må forstilling/bakstilling byttes, eller er dette samme saken på de bilene? Er alle VR6 med skinn interiør / delskinn? El vindusheiser? Passer eksos anlegget fra en VR6 på en G60? Og til slutt, hvordan er det med avgiftene? Blir jo en effektøkning på 14 hk da VR6 er på 174 hk mens G60 er på 160. Betaler mann tilleggs avgift av det, eller er det noe som heter 10% regelen? Takker for svar.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 så lenge bilen er eldre enn 96 så betaler du ingenting for effekt økning. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Ikke alle VR6 har skinnseter. Er noen som har stoff også. Men pluss en effekt økning på 14hk får du en slagvolums økning på 1 eller 1,1 liter. Koster litt det også. Vil heller ikke tro at eksosannlegget passer. Men det skal jeg ikke si sikkert. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by trra så lenge bilen er eldre enn 96 så betaler du ingenting for effekt økning. Trodde det kun gjalt hvis bilen var tatt inn til norge, før 01.01.96, og det er ikke Corra mi. Selv om event. "donorbil" er tatt inn før, (noe jeg vet den ikke er), så hadde jo min gamle G60 vært ett problem, for ombyggingen..da skiltnr ville være det samme, og ramme nr osv.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by JungHanz Ikke alle VR6 har skinnseter. Er noen som har stoff også. Men pluss en effekt økning på 14hk får du en slagvolums økning på 1 eller 1,1 liter. Koster litt det også. Vil heller ikke tro at eksosannlegget passer. Men det skal jeg ikke si sikkert. Vet du hvordan det ligger ann med kabling, jeg har kjiping utgaven av corrado, altså uten el. seter, og uten sentrallås, eller vindusheis. Ligger kabling til dette i bilen fordet om? Tenker om det ligger til setene, og til vinduene, plug and play...Kjiping utgaven min er en -89. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 hmm, ja stemmer nok det, når er din tatt inn? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by trra hmm, ja stemmer nok det, når er din tatt inn? Har ikke peil, en gang etter -96..tollvesenet vet vell sikkert dette hvis mann spør?! Så jeg slipper ikke unna uten avgift for effekt, men det kan være at jeg kommer innenfor 10 % i hk økning, men så er det jo en liters forskjell på slagvolum....:rolleyes: Må høre litt rundt.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 får vel 10% "rabatt" for hvert år f,eks hvis bilen er tatt inn 97 dvs 7 år = 70% minus på avgiftene. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by trra får vel 10% "rabatt" for hvert år f,eks hvis bilen er tatt inn 97 dvs 7 år = 70% minus på avgiftene. Ikke vet jeg..leide hos to av de som jobber nede på tolla her nede i byen, må nok ned å spørre litt... Vet du hvordan det ligger ann med kabling, ligger det kabler klare til sentral lås, vindushevere osv..?? Eller har de vært riktig kjipe og laget ett eget kabelsett til denne bilen...?? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Har null komma niks peiling på det desverre. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by trra Har null komma niks peiling på det desverre. I morgen blir det med andre ord ikke pussing og kosing med lettere rævkjørte kanaler, men demontering av dører og seter..inspisere kabelgangen..hvis noen andre vet, gi meg en lyd!! Takker for hjelpen sålangt! Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Peltz I morgen blir det med andre ord ikke pussing og kosing med lettere rævkjørte kanaler, men demontering av dører og seter..inspisere kabelgangen..hvis noen andre vet, gi meg en lyd!! Takker for hjelpen sålangt! Fåkk!! Donorbil var i dårlig form, gitt..mye godt vann som var inni bilen, så interiøret, var litt sjabby.. Men har snakket med en møbel mann her i byen, som sa at våt interiør, skulle kunne la seg fikse..så får vi se. I allefall fått ett nytt tåkelys på bilen, ene var prukket, også kommer million spørsmålene, passer de to bakerste eksos pottene på en VR6 på en G60???? Ende potta så ut til å være samme, men er resten lik? Og, dørsidene på denne bilen, var rimelig annerledes, enn det som står i min G 60. Er det plugg and play der også? Tenker på å kunne bruke el. vindusheverne, sentral lås fra VR6'n....Er det innlysende, når du tar av dørsider, hva som er sentral lås, og hva som er vindusheis? Hvordan er det å bygge om fra sveive windis, til el windis? Hva trenger jeg? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Originally posted by Peltz Fåkk!! Donorbil var i dårlig form, gitt..mye godt vann som var inni bilen, så interiøret, var litt sjabby.. Men har snakket med en møbel mann her i byen, som sa at våt interiør, skulle kunne la seg fikse..så får vi se. I allefall fått ett nytt tåkelys på bilen, ene var prukket, også kommer million spørsmålene, passer de to bakerste eksos pottene på en VR6 på en G60???? Ende potta så ut til å være samme, men er resten lik? Og, dørsidene på denne bilen, var rimelig annerledes, enn det som står i min G 60. Er det plugg and play der også? Tenker på å kunne bruke el. vindusheverne, sentral lås fra VR6'n....Er det innlysende, når du tar av dørsider, hva som er sentral lås, og hva som er vindusheis? Hvordan er det å bygge om fra sveive windis, til el windis? Hva trenger jeg? By the way, motorbytte blir uaktuell. Snakket med tollvesenet idag, og skal si...39 000 kr skulle de ha om jeg bygde om. Tror ikke det gitt!! Jævlig synd, for hadde motor, forstilling, bakstilling, og gir for 10 000 kr på hånda...men,men.. Donorbil får i stede stå for el. vindu, eksos, osv... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Har du fortsatt dette får hånda??? Kan være meget interresert! VIKTIG VIKTIG VIKTIG! :D:D:D Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Originally posted by CorraDon Har du fortsatt dette får hånda??? Kan være meget interresert! VIKTIG VIKTIG VIKTIG! :D:D:D Jeg har ikke peil om den er i live enda, eller hva.. Om pris for andre enn meg, på 10 000 løk er reel, det vet jeg heller ikke, eller om jeg fikk "kjendispris". Han ville egentlig kun selge motoren til motorsport, ikke til gatebil, men..men jeg kan høre med folka. Skal prate med de uansett til tirsdag. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg