JChE Skrevet April 30, 2013 Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 (endret) Da jeg skulle bytte til sommerhjul idag, oppdaget jeg at dekket på venstre bakhjul(førerside) var helt utslitt på indre kant av slitebanen. De andre dekkene ser fine ut. Hva kan være galt her? Bilen er en 1.8 bensin 110hk, og er ikke senket. Originale alu-felger. Endret Mai 2, 2013 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 30, 2013 Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 Spissinga litt ute av kurs kanskje? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SupRnova Skrevet April 30, 2013 Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 Ujevn avbalansering på dekket? Har vært borti slitasje ved miste av lodd men kanskje litt for mye slitasje med tanke på kun det. Sjekket lufttrykket?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 Ujevn avbalansering på dekket? Har vært borti slitasje ved miste av lodd men kanskje litt for mye slitasje med tanke på kun det. Sjekket lufttrykket?:) Joda, slurver nok litt med lufttrykket av og til. Men tror ikke det er det. Og det er ikke avbalanseringa heller tror jeg, vinterdekket som står på samme sted nå er også slitt på innsida... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 Spissinga litt ute av kurs kanskje? Mulig det. Er det justerbart på bakstillinga på disse? Tenkte muligens på camber også, men vet ikke om det er justerbart. Det er en raklelyd når jeg kjører på ujevn vei, men verkstedet klarte ikke å finne noen feil når bilen var på service for en mnd siden. Tenkte kanskje det kunne være en slitt demper eller noe, men gadd ikke å gjøre noe mer med det når de ikke fant noen tydelige feil. Spørs om jeg må investere i en hjulstillingskontroll... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 (endret) Ny feil. I noen svinger, spesielt venstresvinger i visse hastigheter, blinker esp-lampa og jeg hører at abs-pumpa jobber. Og det er ikke glatt når dette skjer, jeg trenger heller ikke å kjøre spesielt fort. Hjulsensorer? Rattvinkelsensorer? Noen svakheter? Regner med diagnose kan bli vanskelig, siden feilen er svært sporadisk...og feillampen lyser ikke. Endret Mai 2, 2013 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 Ny feil. I noen svinger, spesielt venstresvinger i visse hastigheter, blinker esp-lampa og jeg hører at abs-pumpa jobber. Og det er ikke glatt når dette skjer, jeg trenger heller ikke å kjøre spesielt fort. Hjulsensorer? Rattvinkelsensorer? Noen svakheter? Regner med diagnose kan bli vanskelig, siden feilen er svært sporadisk...og feillampen lyser ikke. Har du ca like slitte dekk på alle hjul? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 relativt likt ja, bortsett fra at venstre bakdekk som nevnt er slitt på innsiden. Men det er kun på innerste 2 cm av slitebanen da... Og mulig framdekkene kan være ørlite grann bedre enn bakdekkene, men det er ikke stor forskjell. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Mai 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 Slark i hjullager kanskje? Burde vel vore oppedaga på service, men kan på kompaktlager av og til vere vanskelig å finne utan å bruke litt makt med ein spake. og mondeo har vel kompaktlager bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 Skal prøve å kjenne etter slark, må bare få jekka opp bilen. Tiltak :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Har nå prøvd å jekke opp og kjenne etter slark, kan ikke finne antydning til slark noe sted. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mai 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Har nå prøvd å jekke opp og kjenne etter slark, kan ikke finne antydning til slark noe sted. Min E200 hadde samme problem som deg. Måtte ta firehjulskontroll. Dette ble heller aldri oppdaget på service,måtte ta tak i det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Få Ford til å kjøre datalogger på hjulsensorene. Da ser man hvem av dem som gir feil hasighet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg