nitamaribel Skrevet Mai 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 Hei! Trenger virkelig noen råd eller tips om hva som kan være problemet med min bil. Jeg har en audi 80, 1991 modell. Alt startet med at den begynte å hakke når jeg skulle kjøre, deretter gikk den høyt opp på turtallet når jeg skulle klutche og gire mens jeg kjørte. Kunne ikke ha bilen i fri, da turtallet bare steg hele tiden, derfor måtte jeg slå av bilen :s etterhvert har den begynt å "bremse" av seg selv, den går ned på turtall mens jeg kjører, så jeg må trøtt inn klutchen og trø på gassen for å få turtall og fart på bilen. Av og til er det ingen turtall i det hele tatt når jeg trør inn gassen når bilen er i fri eller klutchen inne. Kan det være noe feil med klutchen eller er jeg helt på bærtur? Er ikke noe god på biler, alt jeg kan er å kjøre dem. Så helst svar på norsk så jeg forstår om det er noen som har noen tips til meg, hehe :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2013 Som alltid, legg med informasjon om motortype, aller helst motorkode. Uten dette blir det vanskelig å hjelpe. Skiltnummer duger også om du ikke vet det over ;) Om det er en Monomotronic så sjekk gummiflensen mellom innsug og gasspjeld (det mange tror er forgasser). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitamaribel Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2013 Ska vi se.. Audi 80 quattro, 91 modell, 2.0 bensiner! Det vet/tror jeg... Dj74980 er regnr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2013 Ok, da har du en Digifant-motor, og de symptomene du beskriver er noe merkelige. Er det slik at turtallet på motor stiger og synker, eller er det bare turtelleren som går amok? Litt kinkig feil dette - du kan lese ut feilkoder, Digifant 1 lagrer de fire siste feil, men er ikke sikkert det hjelper særlig her. Utveien da er å ta turen innom Møller og få de til å lese ut 'real time data' og se hva de finner ut. Om jeg hadde hatt bilen foran meg, hørt, sett og prøvd, så kunne jeg gjerne kommet med noe mer spesifikt. Det kan være hallgiveren som tuller, men det forklarer ikke hvorfor motor går så høyt på turtall på tomgang - tror jeg... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.