Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

Ja eg meinte du solgte short shiften billig ikke att den var billig på linken :-),

eg hadde kjøpt den med ein gang hadde den passet min bil da 200kr er gi vekk pris.

 

Ser drittkult ut med ett sånt låsesystem,men her kan mye gå galt he he,så vær nøye ved montering av dette.

890kr var ikke galt nei,skal følge med :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg har ikke peiling på oljen,men eg kjører fullsyntetisk sae5-40w mobil1/3000 får kjøpt på europris til 3-400kr.

Skulle jo tro att til eldre motoren blir til bedre olje trenger den,rensemiddel viste eg ikke att der var ein gang.

Min bil er gått 210 tkm,neste gang eg skal bytte blir det castrol magnatec olje på min da eg har hørt mye positivt om den.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tatt bilde av hvordan du koblet xenonen? Som i åpne panseret, trekke opp kablene og ta bilde? :) Kan kanskje hjelpe deg om jeg ser det da ;) Men kan høres ut som om du er borti/koblet til vanlig kjørelys på en måte innpå langlyset. Har selv xenon i grøftelys og kjørelys -men ikke i langlys da de tar for lang tid å "varme opp" til at jeg føler de blir effektive, da jeg føler jeg må ha langlys "med en gang" når jeg trenger det :) Selv med hurtigtennende ballaster var det ikke godt nok (hadde det før) :P

 

Ballaster får du nye på Ebay forresten -men unngå komplette kit til 150kr eller noe slikt....gå heller for de som koster 3-400 kr. Grunnen er at elektronikken er mye mer holdbar og motstandsverdier er riktige, kondensator av høyere kvalitet. Prøvde billigkit, og åpnet ballasten for å se. For det første var de ikke fylt med silikon, altså de er ikke vanntett, og blir ødelagt etter noen dager/uker i dårlig vær. Elektronikken så ut som den var loddet sammen på et kjøkken, og motstandsverdiene var "omtrentlige" dvs. at de var billigere mostander som hadde verdi i nærheten av det de skulle, men ikke rett. -Svidde en motstand på en halv dag, og vips ene lyset var vekke. Men nok OT.

 

Show me them lights ;) Link gjerne også til kittet du kjøpte!

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta bilder osv når jeg skal sette på nye pærer i tåkelysene, skal på en ukes ferie nå langt inni SWE, så rekker ikke ta av fanger og lykter nå før jeg drar, Men jeg koblet "US" som vanlig på blinklys, kjøpt denne : US Standlicht Blinker Module BMW Audi Opel VW FÜR Alle | eBay

brukt på flere biler og fungerer kjempe bra, det fungerer også som ØNSKET nå på Golfen min, eneste er at Langlys lampen lyser svakt, konstant.

 

Jeg har koblet det vanlig på blinklys ( + til blinklys er dratt gjennom us modulen, svart til rele/bryter til blinklys orginalt også den røde videre til pæren, ( du ser koblingsskjema på ebay linken hvis du ikke forstod )

 

Deretter koblet jeg "remote" altså den blå ledningen, som er strømkilden som bestemmer når de skal lyse , den koblet jeg rett inn på + til Grøftelys.

 

Blinklysene blinker orginalt som de skal, men "Lyser" kun konstant mens Tåkelys funksjonen er på, altså bryteren dratt "ut".

 

Xenon til Fulltlys er koblet opp som en vanlig pære, som jeg alltid har gjort, regner med "lampen" er en indikasjon for at pære styrken er endret kanskje ?

 

Xenon pæren er putta inn, deretter er den "sokkelen" med + og - til org H1 pære bare brukt til å putte inn + - til ballasten, deretter er de kontaktene bare satt sammen, det kan jo ikke bli feil ? ..

 

Jeg har kjøpt ballaster til rundt 400kr ja, er klar over det, mange som har klaget på at pærene dems blinker og kutter osv når dem bruker billig ballaster.

 

Min mening da: Jeg bruker sjelden fullt lys, klarer meg lenge med kjørelys, MEN jeg har da halogen h7 i kjørelys, for å være litt mere diskre, dagen kjører jeg kun med tåkelys , blå aktig Parklys og US- blinkers.

 

55W Xenon er ett must på fullt lys syns jeg, da halogen lyser kriminelt dårlig hvis man først trenger fullt lys.

 

Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får du det til?

Koblingsskjema får du kansje kopi av hos møller om du sier hva det er til,men vett att de er vanskelige med og gi ut sånt.

Er vist snakk om att de ikke skal gi ut org dele nr heller.

Er det så vanskeligt og koble opp,du må vel koble deg på komfort modulen i førerdøren?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet litt lengre nå, har koblet på bremsen osv, men nå virker det som jeg har ett annet problem.. VIRKER som ting fungerer som det skal, men bilen starter ikke 100% du bare hører den prøver liksom, får den bare 99% på hvis du skjønner ? Trykker på START, så prøver den å starte evig, helt til jeg trykker stop igjen ... forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på att den ikke skrur av starten tenker eg att start ledningen er feilkoblet,har du nok strøm starter den normalt med nøkkelen?

Vist bilen ikke vil starte men starteren går vil eg tro att IGG2 er feilkoblet det er den som gir strømsignal til ECU som da gir gnist i coil og stryrer dysene.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså, den bare prøver å starte, men kommer aldri HELT igang, du bare hører start lyden liksom ..

Den ville vell ikke prøvd å starte sånn om start ledningen var feil ? jeg er litt usikker, for i følge koplingskjema så sier den at "rød" er start, men ifølge tegningen på boksen, sier den "gul" .

 

IG2 skal kobles på nøkkel"hakket" rett før start ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå koplet opp alt "midlertidig" altså med kabelsko inn i tenningskontakten istedet for å sette kontakten på org tenning. Så har jeg koblet på bremsen osv, og START knappen fungerte som den skal ved brems signal og at den skrur av / på tenningen og starter /stopper motor, bortsett fra at motoren IKKE starter helt enda!! Bare at den Blinker blå/grønn og den skal kun lyse en farge.

 

Her er følgende feilmeldinger: Alt er så frustrerende nå!

 

[ATTACH]38800[/ATTACH][ATTACH]38801[/ATTACH][ATTACH]38802[/ATTACH][ATTACH]38803[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IGG2 er hakket før den drar igang starteren,det er den som starter signal til gnist og div det er også den som stopper bilen når man skrur av tenningen.

Vist lys og radio skrur seg på når du trykker inn bremsen sa er ACC rett koblet.

Forstår du er frustrert men siden du har stopplys feilmelding bekrefter det att IGG2 ikke er rett,du har uansett kommet langt på ett komplisert system

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

① Yellow line: connect to the remote control board unlock switch

 

② Black line: connect to the remote control board negative electrode

 

③ Red line: connect to the remote control board positive electrode

 

④ Blue line: connect to the remote control trunk switch

 

⑤ White line: connect to the remote control board shut up switch

 

⑥ Receiving antenna (straighten vacant)

 

⑦ Yellow line: PKE signal line

 

⑧ Grey line: remote control start signal line

 

⑨ White line: ACC

 

⑩ Red line: +12V

 

⑪ Connect to the Car ignition switch plug

 

⑫ Car ignition switch

 

⑬ Purple line: key detection switch

 

⑭ Green line: key detection switch

 

 

Her er det eg får opp på monteringanvisningen,starteren virker rett koblet nå sånn som du forklarer det.

Rød linje skal ha 12v+ men vett ikke om den skal ha strøm konstant også når tenningen er av.

Prøvd og finne ut hva PKE signal er,uten hell.

Problemmet er att settet har flere av samme fargene på ledningene,selv om det er ein til sentrallås og ein til starteren.

Har du fått sentralåsen til og fungere,kan være systemet nekter deg og starte bilen uten dette tilkoblet.

Så er det to brune ledninger på de tjukke ledningene som går inn til tenningen,disse er det ingen forklaring på men tenker jording men hvorfor 2stk?

Eg finner bruksanvisning på ebay linken du la ut tidligere,men vett jo ikke hvor rett den er.

Car Remote Auto Passive Keyless Entry Car PKE Smart Start System Button Start | eBay

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår