Gå til innhold

Valg av senkesett til 3b6

Ranger emnet

Gjest GizmoPower

Anbefalte innlegg

Gjest GizmoPower

Hei alle sammen.

Er ny, men ikke ny her. Min konto (Fra 2005-6) hadde blitt slettet, vet ikke hvorfor..men men, gj�r ikke no..

Spm.

Da min nyinnkj�pte Passat (1.9TDI 130HK 2001) er alt for h�y vil jeg gjerne senke litt. s� derfor lurte jeg p� hva jeg skal kj�pe.

Egentlig trenger jeg bare senke 40/40 � bli ferdig med det.

Tenkte p� dette:

Supersport » Product Overview » by vehicle type

Men har lest at supersport er sinnsykt hardt?

Men er det kun den "gamle" typen

Eller skal jeg g� for justerbart? Dette:

Black Evolution, coiloverkit, SU84VW12/1 | QWT

Black evolution er ogs� supersport, men er laget i samarbeid med den anerkjente understellprodusenten KW.

Passer dette 100%?

Ser jo at justerbart har flere fordeler, men ser ikke for meg at jeg gidder � styre med � heve � senke bilen s�nn til vanlig.

Hva anbefaler dere?

Takk

Edit. Legger ved et bilde.

post-77697-13804855003592_thumb.jpg

Endret av GizmoPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GizmoPower

He he. Du har så rett. Jeg prøvde å få tilbake passordet ved hjelp av e-post. Men det ser ut som jeg kanskje har en gammel e-post registrert her. Prøver å logge inn igjen.

Bare slett GizmoPower profilen :)

Takker!

PS: har bestilt Justerbart senkesett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte du justerbart fra den siden du linka til? Hvordan var leveringstid osv? Lyst å kjøpe Supersport Black Evolution justerbart selv, og ser at den sida du linka til er nesten 1000kr billigere enn partsandretards.

Men på sida du linka til, der står det aksellast foran og bak 1000kg/1080kg?? Står på nettsida at den også passer til min 1.9 tdi sedan.

Passaten min har jo maks aksellast i vognkort på 1060kg foran og 990kg bak? Vil det si at jeg ikke kan få det godkjent pga for høy aksellast foran??

EDIT: Bare glem det siste. Så at nettsida hadde 2 forskjellige typer. Den andre typen hadde godkjent for 1200/1080kg. :)

http://qwt.no/produkt/understell_supersport_black_evolution_su84vw122/volkswagen_passat_3b3_1.9_tdi_101hk_2000-2005

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt spm.

Med dette senkesettet (Black Evolution)

Hva må jeg bruke av innpress på felger.

Edit: Originalt er det 38

Tenker jeg må bruke 35..?

Og hvordan er det med 4 hjulskontroll?

Vet jeg må gjøre dette første gang.

Men, må jeg gjøre dette hver gang jeg foretar forandringer på senkingen?

Endret av Gizmo
http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger de felgene på bildet! :). Tror de ble levert originalt til Passat 3C som 17". "Monte Carlo" mener jeg de heter. VW originalfelg. Jeg tror de originale VW "Monte Carlo" felgene var 7.5X17 med 235/45 R17 dekk :).

Min Passat 3bg sedan har originalt ET37 i vognkort, og selv har jeg 8x19 felger med ET40, passer kjempebra det :-)

Skal montere Black evolution selv om ikke så lenge :)

Ville nok brukt ca ET35 - ET40 :)

EDIT: Tror ET på "Monte Carlo" felgene er 47....

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel tenkes at de felgene på bildet er RS6 replica felger ;) de er veldig fine i 18". Ikke for små og for tjukk gummi, og heller ikke for store. Var på nippet til å kjøpe slike selv, endte opp med noen hvite med krom kant, type Ocean Deep white 19x8. Men om jeg skulle hatt vinterfelg, så hadde jeg ikke stusset et sekund på de der ;)

http://forums.audiworld.com/picture.php?albumid=36709&pictureid=176886

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: RS6-1 (2-eren ser helt anderledes ut). Du finner de over alt brukt på finn, men fant en svensk side som selger til overkommelig pris;

NYA AUDI RS6 CLASSIC fälgar 18" ET 35 5x112 | Kalmar

Er rett boltsirkel og innpress (også med tanke på senk)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider