Gå til innhold

Bensintilførsel problemer Omega b 2.0.

Ranger emnet

RaiserTeos

Anbefalte innlegg

Hei hei.Bilen vil ikke starte og fant ut at den ikke fikk bensin, sveiv greit på startgass.

Rigla litt i ledningene til pumpa uten hjelp så plukka den bare ut, kobla den rett på batteriet og da pumpa den og virket greit så jeg tenkte bare og få den inn igjen.

Satt i pumpa igjen og alt var greit til i går kveld kjørte ca 1times tid totalt. Målte litt strøm her og der og så ser vi at den kun får ca 2V inn til pumpa., men det er konstant selv om tenning ikke er på.Vet ikke om det er vanlig.

Har noen vert borti dette?

Alt av innspill blir godt tatt imot.

EDIT: Har knotet litt mer nå, fikk ut pumpa kobla rett på batteri og den pumpa som bare det, satt pumpa på plass igjen, satt på tenninga og pumpa starta litt men så daua den og nå vil den ikke gå igjen. Er det noe værre spenningsfall det kan skyldes? Kan jeg bare hive den rett på baklyset midlertidig tro?

Endret av RaiserTeos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 volten er nok til tankmålern tenker jeg. Kan hende bensinpumpereleet ditt er deffekt.

Du bør ikke koble bensinpumpa på baklyset nei, den drar mye strøm som du nok skjønner på tykkelsen på ledningen som går inn på pumpa.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i en brukt pumpe ga kun 150kr :O

Alikavell.... Fikk montert inn pumpa og den virket fint men nå sviver den som en dass... lite futt og lugger og napper. Når jeg gir på i lavt turtall typisk 2-3gir så er det akkurat som den maler 1sec og går greit 2sec helt til jeg kommer på rundt 4k rpm så går den vanligvis greit derfra og opp til jeg girer. Kan jo hende pumpa er defekt da :(

Noen som har vert borti detta? Jeg skal ut med pumpa en gang til og sjekke gjennom, reingjøre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider