Gå til innhold

Hva er det med Chevy 350?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er vell kanskje litt rar anngående mitt syn på amcar. har de siste årene vært på endel amcar treff, hovedsaklig i Sverige. kan ikke skjønne hvorfor folk absolutt skal ha chevy 350 (evnt 305) i bilen sin. Er jo stort sett ingen V8 som er mer kjedelig enn den, ikke fordi motoren i seg selv er dårlig men fordi alle har den. Hvorfor ikke ordne den gammle Oldsn, buicken eller Pontiacen som skal stå i bilen, å få litt særpreg med på kjøpet. Eller for densaks skyld få en 396 eller noe oppi Chevyen? Er få ting som er så tøft som å se og høre en Oldsmobile 442 W30 (455) gjør vill burnout (Så det i Vesterås i fjor). Satt også på med en 68 Pontiac GTO cab med sliten chevy 350 der. Påsto bilen kunne gjøre over 200km/t, smilte godt for meg selv da. 170 med medvind og unna bakke kanskje. Noe av det desidert tøfeste jeg har satt mine bein i var en 1976mod Pontiac Catalina Safari Wagon limo. 8 meter lang var den :D. 455 motor i den orginalt, var fremdeles i go behold oppi motorromet.

 

Synes det er alt for mange tøffe amcar som havner opp med den triste motoren. :(

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

til forsvar da, så er det verdens mest produserte motorblokk, mao veldig trimmingsvennlig, med tanke på deletilgang og performance deler på markedet,

 

stor konkuranse på delemarkedet til motoren, som fører til lave priser på deler. i motsetning til andre motorer hvor "performance møkk" koster en formue.

 

Man får mere enn nok effekt ut av en 350 til at big block egentlig blir litt unødvendig. Ikke misforstå, big block er gromt.

 

skal man kjøre noen mil i året og, så er 350 litt snillere på forbruket og.

 

Det finnes et hav av girkasser som passer på 350 blokka, manuelle og automate, nye og brukte, bare søk på http://www.billisten.no

 

gamle Ford v8ere er ukurante i forhold til chevy 350.

 

Mange som bruker Chevy 350 i Ford Hotroder også, mye pga det som er skrevet også, men det er kanskje litt "in" også, men det har jo vært sånn i mange år.

 

Det er mye 350 motorer på markedet, det er det ikke tvil om.

 

har 3 350 motorer liggende selv forresten :). en er jo 327 men det er samme blokk.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta en titt på dele annonser der det er listet opp samme del til de forskjellige V8 motorene: Chevy smallblock er ALLTID billigst.

 

Hovedgrunnen til at motoren er mer populær enn Ford smallblock i hotrods er at Fordmotoren har klumpen på bunnpanna foran. Da krasjer den med traversen på en hotrod.

 

Fordeleren på Ford motorene sitter foran luftfilteret. Dette mener noen er stygt. mens andre ser fordelen med det fordi man da kan trekke motoren mer tilbake mot torpedoveggen uten å måtte bygge om denne.

 

Men det med bunnpanna er verst.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Bare ta en titt på dele annonser der det er listet opp samme del til de forskjellige V8 motorene: Chevy smallblock er ALLTID billigst.

 

Hovedgrunnen til at motoren er mer populær enn Ford smallblock i hotrods er at Fordmotoren har klumpen på bunnpanna foran. Da krasjer den med traversen på en hotrod.

 

Fordeleren på Ford motorene sitter foran luftfilteret. Dette mener noen er stygt. mens andre ser fordelen med det fordi man da kan trekke motoren mer tilbake mot torpedoveggen uten å måtte bygge om denne.

 

Men det med bunnpanna er verst.

Kan mann ikke bare "snu" bunnpannen lage et annet olje pick up, Har ikke peiling bare spør. Personelig er det fint at fremdriften i en del Forder er Chevy.

Har sikker fortalt historien før men.

Det var en gruppe menesker å besøkte graven til Henry Ford, mens de sto der hørte de tydelige dunk fra graven sånn ca. vert 15 sekund, og til slutt var det en som spurte hva disse dunkene var for noe. Jo, sa guiden det er Henry som snur seg i graven hver gang noen putter en Chevamotor i en Ford:D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har ingen problemer med å skjønne fornuften i å bruke Chevy 350. Normal trimming er det i dag i allefall liten forskjell på Pontiac og SB Chevy. Men å kunne kjøpe en ny motor (Chevy 350) fra Aarnes for 22 000kr er ganske uslåelig.

 

Har bestandig likt det mangfoldet som amerikanske biler har representert Det å kunne i den ene øyeblikket høre en 500cids Cadillac hviske ut sin lave null tolleranse V8 lyd, til i det neste bromlingen fra en mopar 383. Mopar og Cadillac er rimelig skånet for grisehjerte trasnplantasjoner, Ford har jeg ikke peiling på, Olds,buick og Pontiac er vell så si nede for telling. Triste greier at amcar hobbyen har blitt et spørsmål om å spare penger, ikke om å bevare. Er vell blitt en oppfatning at deler til annet en Chevy er dyrt. Det står for meg iallefall frem som reint tøv. Skjønner forøvrig heller ikke hvorfor mange bruker Chevy 350 i Pontiac i stedet for Pontiac 350. Er jo en kjent sak at det er større ventiler i Pontiacen..... Men det er mye jeg ikke har skjønt, en ting har jeg da fått med meg: Chevy 350 er gull.

 

Har noen ganger lurt på om Hot Rod folket virkelig vet hva en Hot Rod er. Det innebærer hvertfall ikke malibu 350 på 180hk, eller enda værre 305:( Ser ut som om sparebøssa har godt tom før man har komment til motoromet. Er jo ikke så farlig om det går bra, bare lakken og stukket er riktig :(

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med T/A 455.....jeg syntes også det er blitt litt kjedelig med Chevy 350.....men men......det er jo iallefall riktig antall sylindere da ! :D

 

Selv har jeg jo hatt v8'er i 2 uker nå da......elsker den.....liten motor (302 cid) men en positiv side er jo at den er billig i drift, enkel å få tak i deler til og trimme vennlig......det er jo større motorer også da men jeg vet ikke hvordan de er i forhold på vekt ?

 

302 cid'n min har iallefall vært helt ribbet.....org blokk,0.30 overborring og bygd opp med trim deler deretter......går godt ! bruker heller ikke så utrolig mye bensin..... men det hadde jo selvsagt ikke vært så kjedelig med en ennå større motor.....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en bil utenfor huset mitt med samme motor som deg. Får da inderlig håpe at folk ikke begynner å sette chevy 350 i Ford også da. At amerikansk V8 tåler turtall er 289 og 302 et godt ekesmpel på. Er sikker på at vi har hatt 302 her oppi minst 7000rpm. Ikke det at det gikk noe fælt, trosalt en helt standard 150hk 302.

 

Er jo bra det er noen som er enig med meg da.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja den er MYE trimmet. Men har ikke edelbrock topper til den da, må spare litt først. Er smidde dome stempel i den. Rullecam er det også.Hadde hatt rulleviper i den viss det hadde vært plass. For mye kamløft til å ha det på orginale ventiler (får se om jeg kjøper meg lengre ventiler etterhvert). Toppene er portet, singel plan Torqer II insug og Holley 750 dobbelt pumper.

 

Har lest den saken i Car craft, helt sykt hvor mye kamen gjør på nesmogga maskiner. Gikk opp fra 250hk til 350, bare ved å bytte til en mild trim kam. ER 7.9:1 i komp på den maskinen.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Står en bil utenfor huset mitt med samme motor som deg. Får da inderlig håpe at folk ikke begynner å sette chevy 350 i Ford også da. At amerikansk V8 tåler turtall er 289 og 302 et godt ekesmpel på. Er sikker på at vi har hatt 302 her oppi minst 7000rpm. Ikke det at det gikk noe fælt, trosalt en helt standard 150hk 302.

 

Er jo bra det er noen som er enig med meg da.

 

Hehe....hygglig å dele meninger vet du :D turtall ja.....min har max hester ved 6900-7000 rpm.....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Hehe, ja den er MYE trimmet. Men har ikke edelbrock topper til den da, må spare litt først. Er smidde dome stempel i den. Rullecam er det også.Hadde hatt rulleviper i den viss det hadde vært plass. For mye kamløft til å ha det på orginale ventiler (får se om jeg kjøper meg lengre ventiler etterhvert). Toppene er portet, singel plan Torqer II insug og Holley 750 dobbelt pumper.

 

Har lest den saken i Car craft, helt sykt hvor mye kamen gjør på nesmogga maskiner. Gikk opp fra 250hk til 350, bare ved å bytte til en mild trim kam. ER 7.9:1 i komp på den maskinen.

 

hmmmm......gleder meg til å benke bilen jeg......de sier jeg skal ha 348 på bakhjula......men jeg tar det med en klype salt. Jeg vet at min er borret, mer comp stempe (har 10,5 nå) bedre ventiler (rullevipper) gasser osv........tror du de kan si sant ? at det virkelig er 348 ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

348hk er i allefall en sykt trimmet 302. Skulle tro du har noe andre topper da. 302 toppene er dårlig har jeg hørt, noe alle Pontiac sin 301.

 

Bilen din vill i allefall være lite kjørbar viss det er så mye hk på bakkhjulene i den. 348HK på bakhjulene er bortimot 450 motor hk. Det begynner å nærme seg det jeg har med 2,5 liter mer motorvolum.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår