Gå til innhold

Hva er det med Chevy 350?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Edelbrock topper,flowmaster eff,anlegg osv.....det eneste orginale er blokken.....:D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:cool: . Drit tøft. Staalspeed converter da? Må vell ha det på en såpass trima 302, eller? Eller kanskje enkelt og greit en annen utveksling bak enn 2.41 , som jeg har. Er blokka bygd om til 4 bolt, eller er den helt orginal? 7000 omdreininge er noe jeg kan drømme om på TAen. Er vanlig 2 bolt, i tilegg er Pontiac 455 veldig langt slag i. Er stort sett samme borret (4.15) som 302 (4.0). Men gir jo et voldsomt dreimoment selv med ekstrem kam i, maks effekten i min motor ligger ved ca 5500omdreininger. Det passer helt fint med hva motoren tåler. Drømer om å kjøpe meg 4bolts overfall fra Jim Butler i USA.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre bare det jeg har sagt allerede.... Edelbrock stoker II 302 er det , å ja..... Edelbrock gasser da..... jeg har ikke bygd den opp selv se.....har akkurat kjøpt den, den ble bygd opp på Magnus Motor i Fredrikstad.....forsterket bjelker i dørene, forsterket understell, sports fjærer og dempere, 4 trinn man...... moro bil for å si det pent !

 

Utvelslinga er 3,08....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Har noen ganger lurt på om Hot Rod folket virkelig vet hva en Hot Rod er. Det innebærer hvertfall ikke malibu 350 på 180hk, eller enda værre 305:( Ser ut som om sparebøssa har godt tom før man har komment til motoromet. Er jo ikke så farlig om det går bra, bare lakken og stukket er riktig :(

 

Virker på meg som om hotrod hobbyen er i ferd med å polarisere seg i to leire:

Billet, alu, rustfritt, hitech, 20" felger på ene siden og ratrods/retrorods som motreaksjon på andre siden.

 

Begge deler hører hjemme innen hotrod hobbyen, men det er synd hvis mellomtingene blir borte. Det er nemlig mellomtingene som er de EGENTLIGE hotrods: racerbiler med med deler fra masse forskjelige biler som sammen funker bra og ser fint ut.

 

Biler med masse rustfritt og krom i understellet og med en 305 oppjazza med rustfrie ventildeksler under panseret kan godt være en beundringsverdig bra ombygget veteranbil. Men hotrod i ordets rette forstand kan det knapt kalles.

 

Akkurat som en ratrod eller retrorod bygget på deler f.eks fra før 1960. Det er en slags tids-studie av hvordan en hotrod kunne være i 1960.

 

Men det er plass til begge disse ytterpunktene inne hotrod hobbyen, bevares. De tilfører også hobbyen mye kunnskap og ofte eksempler på glimrende "fineschmecker-løsninger" til etterfølgelse for oss andre.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tviler sterkt på at bossen hadde 520hk. Har sett papirer på 426Hemi den har 466hk. Selfølgelig finnes det race motorer som har mer. men det finnes det da i stort sett alle amcar merker.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok at BOSS motoren er en hemi. Det er dem begge pga sine "hemifæriske" forbrennings kammre. Men BOSS motoren er en Ford motor, mens 426 HEMI er MoPar motor. 426'n ble vel satt til å yte 425 hk når den kom. Og det er ingen som klarer å bli enige om den faktisk ytet 425 hk eller om det var mere. Viss du kjøper en ny crate 426 HEMI så yter vel den faktisk 425 hk. Men nå er det jo da rykter om at de 426 motorene som satt i forskjellige MoPar's på tidlig 70 sent 60 var nedtrimma raceing motorer. Få av disse motorene er fremdels i orginal utrustning. Mange har blitt trimmet til døde, kjørt på stripa til døde osv. Av de som fremdels er igjen så står mange av dem i Number Matching biler. Og det er vel et fåtall av disse som setter "baby'n" sin på benk for å finne ut av hvor mye hk det er i den...

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lord Gryphon

Sant nok at BOSS motoren er en hemi. Det er dem begge pga sine "hemifæriske" forbrennings kammre. Men BOSS motoren er en Ford motor, mens 426 HEMI er MoPar motor. 426'n ble vel satt til å yte 425 hk når den kom. Og det er ingen som klarer å bli enige om den faktisk ytet 425 hk eller om det var mere. Viss du kjøper en ny crate 426 HEMI så yter vel den faktisk 425 hk. Men nå er det jo da rykter om at de 426 motorene som satt i forskjellige MoPar's på tidlig 70 sent 60 var nedtrimma raceing motorer. Få av disse motorene er fremdels i orginal utrustning. Mange har blitt trimmet til døde, kjørt på stripa til døde osv. Av de som fremdels er igjen så står mange av dem i Number Matching biler. Og det er vel et fåtall av disse som setter "baby'n" sin på benk for å finne ut av hvor mye hk det er i den...

 

Er faktisk mulig jeg har tenkt grovt feil.. BOSS'n var vel påstått å yte 420hk, mens mange mente ytelsen lå godt over 500hk. syns å huske dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit selfølgelig at 426 hemi er mopar motor, orginale bremsepapirer fra 1968 viser 466hk. Nascar versjonen hadde ca 700hk. Hemi motorene er etter min mening de tøfeste V8erne rent utsenemessig. Men er jo ganske ubrukelig som gatebil motorer. Har sett utallige eksempler på at mopar sin 440 er raskere på kvartmil enn hemien. Er jo ikke akkurat gunstig med 70% av vekta foran.

 

Mickey Thompson lagde hemi topper i aluminium til Pontiac på 60tallet.

 

At Superbirden/Daytonan vant så mye som den gjorde, kom av utformingen på bilen. Ikke at det var en hemi motor.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysjerig på et utsagn her. Hvor mye lettere mener du at en 440 fra samme tidspunkt er? Eller la meg omformulere litt. La oss følge ditt utsagn om at en bil med 426 hemi motor har en vektfordeling på 70:30 Hva blir da vektfordelingen på samme bil med en 440???

 

En annen ting som jeg også syns du skal oppklare i, er hva slags biler du mener gikk raskest på kvartmila med 440 mot hvilken biler med 426 motor.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at hemi motorene ikke er de raskeste på kvartmil sprinten. Hos Ford var 428 SCJ den raskeste motoren (om man ser på '69 Ford Mustang), og ikke BOSS 429'en. Men jeg vil tro at en BOSS 429 vil kjøre fra en 428 SCJ på en ovalbane. Vil tro at det samme forholdet finner du hos MoPar også. Grunnen er rett og slett at hemi-motorene var bygd fra grunnen og opp som racemotorer, der topphastighet og holdbarhet vektlegges mer enn akselrasjon.

 

Skal man diskutere hvilken motor som var den beste, så vil jeg påstå Ford 427.

- 1969 Ford Mustang Fastback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår